مهاباد- ایرنا- رییس اداره پست مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۳ هزار و ۸۳۸ مرسوله پستی داخلی و خارجی در این شهرستان جابجا و تحویل مشتریان شده است.

حمید سیفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد ۴۲ هزار و ۶۸۱ مرسوله به صورت پیشتاز، ۱۸ هزار و ۸۶۹ مورد سفارشی، هزار و ۹۱۱ مرسوله ویژه و ۳۷۷ مرسوله نیز با پست عادی قبول و ارسال شده است.

وی ادامه داد: امسال ۷۵ مرسوله پستی بین مهاباد و خارج از کشور تبادل شده که از این تعداد ۶۳ مرسوله پستی وارد و ۱۲ مرسوله خارج شده است.

رییس اداره پست مهاباد اظهار داشت: بیشترین تبادل پستی مهاباد با کشورهای خارجی به ترتیب با کشورهای آلمان، سوئد، نروژ و کانادا انجام شده است.

سیفی با بیان اینکه پارسال هزار و ۸۷۸ مورد ثبت نام کارت ملی هوشمند نیز از طریق اداره پست در سطح شهرستان انجام شده است، اضافه کرد: طی سه ماهه سال جاری ۹۰ کارت ملی هوشمند به شهروندان مهابادی تحویل داده شده است.

سال گذشته ۱۶۵ هزار و ۲۲۴ مرسوله پستی داخلی و خارجی در مهاباد جابجا و تحویل مشتریان شده که نسبت به سال پیش از آن ۴۲ درصد کاهش یافته است.

اداره پست مهاباد با ۱۴ دفتر خدمات ارتباطی مشترک شهری، ۲۶ دفتر آی سی تی، پنج دفتر نمایندگی روستایی و یک اداره پست مرکزی در سطح این شهرستان فعالیت دارد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.