انورحبیبزاده عصر روز پنجشنبه در دیدار با معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجانغربی افزود: استفاده از فضای مجازی و آموزش از راه دور برای تداوم روند آموزش دانشآموزان بسیار مهم بوده و آموزش برای سال تخصیلی جدید به همان صورت ادامه پیدا میکند.
وی ادامه داد: در این راستا برای آموزش کیفی به صورت مجازی در سطح کشور باید برنامهریزیهای لازم در دستور کار مسوولان امر و آموزش و پرورش قرار گیرد.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: مراکز آموزشی، معلمان و همه دانشآموزان باید دسترسی کاملی به این نوع آموزش داشته باشند و از هماکنون برای فراهم کردن سازوکارهای آن اقدامات لازم انجام شود تا از اختلال در آموزش دانشآموزان و تضییع فرصت تحصیل آنان جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه کمبود نیرو در آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: پایه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش شروع میشود در نتیجه باید همگی نگاه ویژهای به آموزش و پرورش و عرصه تعلیم و تربیت داشته باشند.
"حبیبزاده"، پایه و اساس توسعه هر کشور را متکی بر آموزش و پرورش و جایگاه معلمان در آن جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش و جایگاه معلمان بسیار بالاتر از وضعیت فعلی است و نمایندگان مردم در مجلس از مطالبات معلمان و آموزش و پرورش حمایت خواهند کرد.
وی در ادامه بر پیگیری مشکلاتی از قبیل وضعیت معیشتی فرهنگیان، سرانه فضای آموزشی، کمبود معلم و نیروی متخصص در آموزش و پرورش، چند شیفته بودن مدارس را خواستار شد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در ایام بیماری کرونا مجاهدان آموزش در کنار مجاهدان سلامت دست از تلاش برنداشته و هرگز اجازه ندادند که تعلیم و آموزش تعطیل شود.
علیاکبر صمیمی در خصوص فضاهای آموزشی سطح استان افزود: با توجه به اینکه چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس غیراستاندار در آذربایجانغربی وجود دارد مسوولان و نمایندگان باید نگاه ویژه به این استان داشته باشند.
وی با بیان اینکه پروژههای آموزشی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارند برای مهرماه به بهرهبرداری میرسد، افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۲۴ کلاس درس در سطح استان در حال احداث است که برخی از آنها برای مهرماه آماده خواهد شد.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانغربی در خصوص مدارس خیرساز نیز افزود: در سطح استان ۲۹ پروژه آموزشی با ۱۴۰ کلاس درس توسط خیران در دست احداث است و ۱۰۳ مدرسه با ۴۲۵ کلاس درس نیز به صورت مشترک توسط خیران و دولت در دست اجرا است.
سرپرست فرمانداری بوکان نیز در این جلسه زیرساختهای آموزشی این شهرستان را فرسوده و پایینتر از استانداردهای استانی عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه نوسازی مدارس با مشکلات جدی مواجه هستیم و جدیت لازم جهت رفع نواقص در این حوزه مشاهده نمیشود.
لقمان خسروپور درخواست اصلی شهرستان را تکمیل و به پایان رساندن پروژههای نیمهتمام آموزشی عنوان کرد و افزود: تعداد ۹ مدرسه نیمهتمام در سطح شهر بوکان وجود دارد که هشت مدرسه آن دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد است که امید است برای مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش شود.
کرونا در چند ماه گذشته همه جهان را در برگرفته و سبک زندگی را دگرگون کرد در این میان آموزش و پرورش بیشترین تغییرات را بر اثر این ویروس پشت سر گذاشت و البته آموزش مجازی را تجربه کرد؛ تجربهای که با ضعفها و قوتهایی همراه بوده است.
آذربایجانغربی دارای ۶۰۷ هزار دانشآموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه تحصیل میکنند؛ ۴۰ درصد دانشآموزان استان روستایی هستند.