تهران- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر اجباری بودن استاندارد جعبه‌های مقوایی شیرینی و پیتزا، گفت: جعبه‌های مقوایی غیراستاندارد در تهران جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش روز شنبه روابط‌عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری با تاکید بر اینکه خالص‌فروشی باید در قنادی‌ها رعایت شود، از مراجع ذیربط نظیر سازمان تعزیرات حکومتی خواست، برای احقاق حقوق مصرف‌کننده، در پیاده‌سازی خالص‌فروشی سختگیرانه عمل کنند.

وی افزود: در سال گذشته بازرسان استاندارد پنج هزار کیلوگرم جعبه غیراستاندارد توقیف کردند.

طاهری بیان داشت: موارد توقیفی ذکرشده، باتوجه به اینکه قابل اصلاح بود، پس از رفع نقص، به چرخه مصرف بازگشت.

مدیرکل استاندارد تهران،  با هدف بررسی چالش‌های تولید و رفع موانع آن،  دهمین بازدید خود را از یک واحد تولیدکننده جعبه شیرینی استاندارد انجام داد.

۵هزار چراغ و آیینه غیراستاندارد خودرو در تهران توقیف شد

مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر اجباری بودن استاندارد این قطعات گفت: در جریان بازرسی‌های سه‌ماهه کارشناسان استاندارد، ۵ هزار چراغ و آیینه غیراستاندارد خودرو در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی پرند، شناسایی و توقیف شد.

 محمودرضا طاهری در ارایه گزارش از اقدامات حقوقی و نتایج بازرسی‌های کارشناسان این اداره‌کل گفت: از ابتدای سال تاکنون، همچنین ۵ هزار سیلندرگاز غیراستاندارد نیز توسط بازرسان این اداره‌کل، در یک واحد صنفی در اسلامشهر، توقیف و متخلفان به مراجه قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در این مدت، ۲۷ پرونده به دادگاه برای طر مراحل قانونی ارجاع داده‌ شده‌ است که بیشترین موارد تخلف مربوط به واحدهای صنفی طلا بود.