محسن سلمانپور روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با ساخت این وینچ ها سرعت جمع کردن وایرهای کهنه و یا آسیب دیده و بالابردن و انتقال وایرهای نوگنتری کرین از ۷۲ ساعت به ۱۲ ساعت کاهش یافته و نیروهای درگیر این فعالیت از هفت به سه نفر میرسد.
وی بیان داشت: با این اقدام زمان خارج از سرویسی گنتری کرین ها برای تعویض وایر به شدت کاهش مییابد و توان عملیات تخلیه وبارگیری بندرشهید رجایی به سرعت به توان مورد نظر باز میگردد و ضمن سرعت بخشی در فرآیند تعمیرات ایمنی بیشتر برای نیروهای فنی حین تعویض وایر فراهم میکند.
این مقام بندری مدت زمان ساخت و مونتاژ این وینچ را ۱۰۰ نفر ساعت ذکرکرد واظهارداشت: این وینچ ها یک دستگاه کمکی برای تعویض راحت تر وایرهای هویست گنتری کرین هاست.
سلمانپور یادآورشد: طرح ساخت وینچ پس از برطرف کردن مشکلات تعویضی وایرها توسط شرکت بتاء به اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و معاونت فنی این اداره کل پیشنهاد شد و پس از کسب مجوزهای لازم این اقدام اجرایی شد.
وی گفت: این وینچ شامل سازه و میز وینچ بود که پس از برشکاری، جوشکاری و رنگ آمیزی، گیربکس و الکتروموتور روی آن نصب و آماده بهره برداری شد.
شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتا بعنوان یکی از دوپورت اپراتور اصلی تخلیه وبارگیری کالای کانتینری در بندر شهید رجایی فعالیت میکند.
مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری ایران دارای ظرفیت تخلیه وبارگیری با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.
این بندر در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
بندرعباس- ایرنا- معاون فنی ومهندسی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتاء ناحیه هرمزگان گفت: عملیات ساخت و مونتاژ وینچ برای سهولت درجمع کردن وایرهای جرثقیل های دروازه ای (گنتری کرین های) بندر شهید رجایی هنگام تعویض، به همت متخصصان داخلی این شرکت انجام شد.