بوشهر-ایرنا- معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: واحدهای تولیدی می‌توانند برای تعیین تکلیف بدهی خود نزد بانک‌های عامل استان با پرداخت هفت و نیم درصداز کل بدهی، نسبت به امهال بدهی غیر جاری خود اقدام کنند.

حسن بحرینی روز یکشنبه در این رابطه به رسانه‌ها اعلام کرد: در راستای حمایت از تولید و با هدف حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در امهال بدهی‌های غیر جاری (سررسیدگذشته، معوق، مشکوک الوصول) واحدهای تولیدی می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل از فرصت پیش آمده استفاده کنند.

وی ادامه داد: این بخشنامه مشمول مقررات مربوطه در چارچوب اختیارات تفویضی به بانک‌ها مشروط به داشتن شرایط تعریف شدن است.

 بحرینی گفت:با پرداخت هفت و نیم درصد از کل بدهی (اصل و سود و جرائم تاخیر)، حداکثر ۶ ماه دوره تنفس به واحدها اعطا و بدهی آنها حداکثر به مدت ۶۰ ماه تقسیط می‌شود.

 ۱۷ واحد تولیدی بوشهر در طرح تاپ مشارکت کردند

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان  صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۱۷ واحد صنعتی و معدنی این استان در اجرای طرح توانمند سازی تولید واشتغال پایدار، نیاز پژوهشی و فناورانه خود را در سامانه تاپ ثبت کردند.

یونس صالحی افزود : از مجموع ۱۷ مورد ثبت نامی، ۹ واحد صنعتی و هشت واحد از حوزه  معدن هستند.

وی بیان کرد: طرح توانمند سازی تولید وتوسعه اشتغال پایدار (تاپ) فرصتی است برای بنگاه‌های اقتصادی و همچنین مراکز دانشگاهی که پژوهش‌های کاربردی را به منظور جهش تولید و شکوفایی اقتصادی اجرا کنند.

صالحی ادامه داد: تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه، گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه در بنگاه‌های اقتصادی، تعمیق ساخت داخل از جمله اهداف این طرح است.

وی بیان کرد: طرح ملی تاپ (توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) از چهار بخش شامل دانشجوی تاپ، بنگاه اقتصادی، استادان تاپ و سرباز تاپ تشکیل شده است.