شهرکرد- ایرنا- ۴۶ طرح مصوب جهش تولید استان چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه بیست و چهارم تیرماه امسال با سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به این استان و انعقاد تفاهم‌نامه، تامین اعتبار و عملیات اجرایی آن تسریع می‌شود.

طرح‌های مهم و اولویت‌دار چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، راهداری، گردشگری، آبرسانی روستایی و سایر بخش‌های توسعه‌ای این استان شناسایی و به تایید سازمان برنامه و بودجه رسیده است.

با اختصاص اعتبار مناسب و عزم دستگاه‌های اجرایی در تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها، تحول چشمگیری در بخش‌های توسعه‌ای و عمرانی این استان شکل می‌گیرد.

سال گذشته نیز با سفر رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در این استان ، ۱۴ طرح اقتصاد مقاومتی با اختصاص اعتباری افزون بر هفت هزار و ۹۶ میلیارد ریال به تصویب رسید که به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکنون چهار هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال معادل ۵۸ درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.

طرح راه‌آهن مبارکه- سفیددشت– شهرکرد، تکمیل طرح خط انتقال آب محور بن به بروجن و احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی برای روستاییان نیازمند استان، از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

تکمیل جاده شهرکرد– بروجن– لردگان، تکمیل جاده شهرکرد– ناغان– بازفت، تکمیل ایلراه‌های عشایری، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی استان و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار از دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان به شمار می‌رود که تاکنون از روند اجرایی خوبی برخوردار شده است.

محمدباقر نوبخت،اکنون بار دیگر به عنوان رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در سفر به این استان پیگیر طرح‌های اقتصاد مقاومتی شده است تا با تسریع در اجرای این طرح‌ها اقدامات دولت در خدمات رسانی به مردم این منطقه تکمیل شود.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف سفر روز سه‌شنبه رییس سازمان برنامه و بودجه به این استان، گفت: بازدید و پیگیری از روند اجرایی طرح‌های اقتصاد مقاومتی که در سفر قبلی معاون رییس جمهوری  وارد عملیات اجرایی شده است، از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

علی شهریارپور افزود: انعقاد تفاهم‌نامه جهش تولید ۴۶ طرح استان با اعتبار مصوب ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان است.

به گفته وی، افتتاح یک هزار واحد مسکونی مربوط به طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحدی مسکن محرومین و آغاز عملیات اجرایی یک هزار واحد جدید، بازدید از تونل زره و محور شهرکرد به بازفت، افتتاح بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی بروجن و آغاز عملیات اجرایی جاده دسترسی به این بیمارستان  و شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری بازدید از طرح راه‌آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد را از دیگر برنامه‌های مهم سفر محمدباقر نوبخت به استان اعلام کرد و گفت: با قول مساعد رییس سازمان برنامه و بودجه، ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۸۸۴ طرح با اعتباری افزون بر ۴ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید در چهارمحال و بختیاری افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

این استان همچنین یک هزار و ۵۱۳ طرح نیمه‌تمام دارد که برای تکمیل این طرح‌ها به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

برچسب‌ها