شیراز- ایرنا- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس باهدف نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی ارزش‌های راستین دفاع مقدس، با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از فیلم‌های کوتاه و مستند پشتیبانی می کند.

بهروز مرامی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه‌بر آثار دفاع مقدس، این اداره کل از استعدادهای جوان استان در حوزه فیلم‌سازی مستند، داستانی و فیلمنامه نویسی با رویکرد حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای دعوت به همکاری می‌کند.

وی با بیان اینکه پویش‌های مردمی مبارزه با کرونا یادآور خیزش‌های مردمی دهه شصت در دفاع از کشور است، ابراز داشت: سینماگران و تولیدکنندگان سینمایی در استان فارس، به ویژه در حوزه فیلم کوتاه، تولیدات بسیاری در زمینه مبارزه و پیشگیری از گسترش بیماری کرونا به انجام رساندند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رویکرد و شاخصه‌های گزینش فیلم‌نامه‌های مستند را ایجاد و افزایش امید و نشاط اجتماعی در جامعه، پرهیز از ترویج ناامیدی و یأس،  افزایش اعتماد عمومی و توجه به همبستگی، تقویت عزت‌مندی، قدرت ملی و امید به آینده با توجه به پیشرفت‌های علمی، توجه به ارزش‌های اسلامی ‌ایرانی به‌منظور تقویت خودباوری، برخورداری از نگاه منتقدانه و منصفانه و  توجه به توفیقات علمی و منافع ملی برشمرد.

مرامی اظهار داشت: طرح‌های  مستندسازان در زمینه دفاع مقدس به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ارسال خواهد شد و متقضیان می‌توانند با تکمیل فرمی از سامانه defc.ir  تا پایان تیرماه پیشنهادهای خود را ارائه کنند؛ در ادامه پس از احراز صلاحیت حرفه‌ای و بررسی آن در شورای تخصصی مجوز ساخت و نیز حمایت‌های لازم ارائه خواهد شد.