۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۳
کد خبر: 83069817
T T
۰ نفر
جشنواره ملی فانوس پذیرای 11 اثر از هنرمندان فارس شد

شیراز-ایرنا- 11 اثر از 51 نفر از هنرمندان استان فارس در دومین جشنواره ملی دفاع مقدس فانوس كه به میزبانی بندرعباس برگزار خواهد شد، پذیرفته شده است.

روابط عمومی اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گزارش روز چهارشنبه خود با بیان این مطلب از قول مسئول هنری و امور سینمایی این اداره كل افزود: دومین دوره جشنواره ملی فانوس كه جشنواره ای در حوزه دفاع مقدس است، در هفته وحدت به میزبانی بندرعباس مركز استان هرمزگان برگزار می شود.
محمد مهدی انصاری اظهار داشت: این جشنواره شامل، بخش هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی، نمایشنامه)، هنرهای تجسمی و سنتی (عكس، نقاشی، گرافیك، كاریكاتور، پوستر، هنرهای سنتی، مجسمه سازی)، موسیقی و سرود (سمفونی، موسیقی باكلام، موسیقی بی كلام است.
او گفت: تواشیح و مدیحه سرایی، (آلبوم موسیقی و سرود)، سینمایی (فیلم سینمایی، انیمیشن، فیلم مستند، فیلمنامه سینمایی)، رادیویی (نمایشی، برنامه تركیبی، مسابقه رادیویی)، تلویزیونی (تله فیلم، تله تئاتر، سریال داستانی، مستند تلویزیونی، فیلم داستانی كوتاه و انیمیشن (پویانمایی) از دیگر بخش های این جشنواره به شمار می آید.
به گفته انصاری، برنامه تركیبی، تیزر، نماهنگ، فوتوكلیپ، فیلمنامه تلویزیونی، تحقیق و پژوهش(حمایت از پایان نامه های كارشناسی ارشد و رساله دكتری مرتبط با هنر و سینمای دفاع مقدس)، نگاه ویژه (پوستر با موضوع مدافعان حرم) و بخش آزاد (فیلم كوتاه، مستند، تیزر، كلیپ) از دیگر بخش های این جشنواره است.
انصاری افزود: آثار راه‌ یافته به بخش مسابقه دومین جشنواره ملی فانوس از استان فارس، در بخش فیلم مستند با فیلم مستند 'آن مرد زنده است' اثر علی نیكومنش، در بخش هنرهای تجسمی و سنتی با عكس 'انتظار' اثر حدیث فقیری، در بخش كاریكاتور با 2 اثر 'ترامپ و برجام' و 'جنگ زدگان' اثر احمدرضا سهرابی است.
دبیر استانی دومین جشنواره فانوس ادامه داد: همچنین در بخش نقاشی اثر'شهدای گمنام' كریم قانع، در بخش خوشنویسی اثر 'شهادت' از محمدرضا موذنی، در بخش مجسمه یادمان شهید دوران با اثری از امین بلاغی اینالو، در بخش نمایشنامه با نمایشنامه 'ایرباس 655' به قلم محمدرضا كریمی و بخش در تئاتر صحنه‌ای با 2 نمایش 'اكبر كجاست؟' به كارگردانی محمدحسن محمودی و 'بیا بریم مین بچینیم' به كارگردانی نجمه زارعی و نیز در بخش فیلم و مواد تبلیغی با نماهنگ 'یك پنجره فاصله' اثر محمد مقتدری به جشنواره راه یافته است.
او گفت: دومین دوره جشنواره ملی دفاع مقدس فانوس از یكم تا سوم آذرماه97 همزمان با میلاد خجسته پیامبر اكرم (ص) و ایام هفته وحدت برگزار می شود.
وی بیان كرد: هنرمندان فارس در سال 96 و در نخستین دوره این جشنواره، موفق به كسب چهار عنوان در بخش های هنرهای تجسمی، نمایشی و مستند شدند.
دبیرخانه جشنواره ملی فانوس در سال 1395، به دبیری جواد قلی زاده و زیر نظر ریاست سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، آغاز به كار كرد و نخستین دوره آن تیرماه 96 برگزار شد.
7375 /6118