سید مصطفی داودی روز جمعه در حاشیه بازدید از خط ریلی بافق - زرند - کرمان ضمن اشاره به توسعه خطوط فرعی در استان افزود: ما برای توسعه این خطوط نیاز به توسعه خطوط ریلی اصلی داریم که در حال حاضر ظرفیت خطوط اصلی راه آهن در کرمان با بار محوری ۲۰ تن و ظرفیت تعریف شده کشوری ۲۵ تن میباشد.
داودی یکی از موارد پیشرفت صنایع و معادن عظیم را توسعه و ایجاد بستر زیر ساختهای حمل بار و مواد اولیه دانست و افزود: حمل بار در مقیاس بالا فقط از طریق راه آهن توجیه فنی و اقتصادی دارد و راه آهن استان کرمان در ایجاد بسترهای لازم برای صنایع موجود در این استان عملکرد قابل قبولی داشته است.
او با اشاره به اختصاص ۸۰ درصدی حمل بار راه آهن کشور به حمل مواد معدنی و از طرفی معدن خیز بودن استان کرمان گفت: هم اکنون کار اتصال مجموعههای عظیم صنعتی از جمله فولاد زرند، فولاد بوتیا، گل گهر سیرجان و مجتمع جلال آباد به راه آهن سراسری در حال انجام و برخی از آنها به پایان رسیده است.
داودی گفت: طبق تفاهم ایجاد شده بین مسئولان استان کرمان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، این تعهد ایجاد شده که خطوط ریلی استان کرمان بازسازی و توسعه یابد.
او ضمن درخواست از مسئولان استانی برای همکاری و مساعدتهای لازم در زمینه توسعه ریلی گفت: طی دو سال آینده شاهد تحول شگرفی در توسعه راه آهن استان کرمان خواهیم بود.