شیراز-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرف ۲ سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالیت‌های قرآنی در بخش‌های مختلف نظیر کمک به ایده‌های ویژه، کمک به موسسه‌های قرآنی، شورای توسعه قرآنی و... پرداخت کرده است.

صابر سهرابی، چهارشنبه بیان داشت: از این میزان تسهیلات، ۱۰ میلیارد ریال به ایده‌های ویژه، سه میلیارد ریال برای کمک به موسسه‌های آموزشی قرآنی، ۲ میلیارد ریال سرانه آموزش به موسسه‌های آموزشی، ۲ میلیارد ریال ایده‌های تبلیغی و ترویجی، یک میلیارد ریال شورای توسعه قرآنی و ۲ میلیارد ریال اعتبارات استانی در حوزه قرآن، عترت و نماز با هدف گسترش فعالیت‌های قرآنی پرداخت شده است.

به گفته وی، در سال ۹۹ نیز حدود یک میلیارد ریال اعتبار ویژه‌ برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی، پرداخت خواهد شد،

دبیر شورای ترویج قرآن استان فارس، شناخت معارف قرآن و عترت را وظیفه و رسالتی همگانی دانست و افزود: هنر، ابزاری در دستان فرهنگ‌وران است تا بتوان با بهره‌گیری از جذابیت و زیبایی آن، مسائل فرهنگی را در جامعه نهادینه کرداز این‌ رو به‌ویژه در ۲ سال گذشته، معارف قرآنی و اهل‌بیت (ع) را در قالب‌های هنری و به مناسبت‌های گوناگون به جامعه عرضه کرده‌ایم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس بیان کرد:فعالیت‌های گروه قرآن و عترت را می‌توان در ۲۱ نوع برنامه همچون برپایی نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، مسابقه‌ها، جشنواره‌ها و یا برنامه‌های مناسبتی همچون مشق شب قدر، دهه کرامت و دهه امامت و ولایت بخش‌بندی کرد که همگی در راستای گسترش معارف کتاب آسمانی و عترت است.

سهرابی ادامه داد: برگزاری دوره‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، مشاوره قرآنی در زمینه سبک زندگی، دوره‌های آشنایی با مفاهیم قرآن و معارف اهل‌بیت (ع)، برگزاری محفل‌های قرآنی در سراسر استان فارس، گردهمایی‌ فعالان قرآنی و قاریان، دوره‌های آشنایی با معارف و احکام نماز، دوره‌های کتابت قرآن و کتاب‌های دینی و مذهبی از برنامه‌های ترویجی حوزه قرآن و عترت است.