«علی نوذرپور» روز یکشنبه این مطلب را در پیامی به خبرنگاران عنوان و اظهار کرد: شکل گیری شهرک مروارید شهر در سالهای گذشته با بارگذاری بیش از حد، یکی از اقدامات خارج از چهارچوب های فنی و قانونی است و در اختیار تعاونیهای وابسته به شهرداری تهران قرار دارد.
وی با بیان اینکه در رابطه با این مجموعه فقط می توان کارهای التیامبخش انجام داد چرا که برای ساختمان های آن پروانه صادر شده، افزود: بر اساس برآوردهای پیش از گرانی ارز، فقط ساخت شبکه معابر مجموعه مروارید شهر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
وی تاکید کرد: رقم ۲۰۰ میلیارد تومان برای معابر در حالی است که امسال برای این مجموعه تنها سه میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
نوذرپور ادامه داد: آزادسازی و جمع آوری کارگاههای ساختمانی این مجموعه سال گذشته انجام شده و امسال آماده سازی رینگ جنوبی آن آغاز می شود.
شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه ساخت شبکه معابر و تامین سرانه ها در این مجموعه به اعتبارات قابل توجهی نیاز دارد، تاکید کرد: برای تامین این سرانه ها زمینی که قبل از ما اقدامی روی آن نشده بود، حفظ شده و به سرانه های مورد نیاز مجموعه مروارید شهر اختصاص پیدا کرده است.
به گفته وی، در طرح تفصیلی نیز این مساله تثبیت شده و با ساخت سازه های مربوط به سرانه ها در این زمین (زون چهارم مروارید شهر)، مشکلات مربوط به تامین سرانه ها به صورت فشرده و کپسولی تا حدودی رفع می شود.
شهردار منطقه ۲۲ اظهار داشت که مروارید شهر همچنان به عنوان یکی از معضلات جدی آینده شهر تهران که با تراکم و بارگذاری بسیار زیاد شکلگرفته، مطرح است.
به گزارش ایرنا؛ شهرک مروارید شهر در ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۲۲ تهران واقع شده است؛ میتوان این شهرک را مرز بین استان تهران با استان البرز دانست.
شهرک مروارید شهر در غرب دریاچه چیتگر و ایران مال قرارگرفته و فاصله این شهرک تا دریاچه ۷ کیلومتر و تا ایران مال ۵ کیلومتر است.
این شهرک در مساحت حدود ۵۸ هکتار در بخش کوهپایهای البرز واقع شده است؛ در این شهرک حدود ۹هزار واحد مسکونی در ۵۹ برج طراحی شده که تعدادی از آنها ساخته شده و باقی برجها هم در حال ساخت هستند و برآورد میشود با ضریب سکونت ۳.۴ دهم خانوار بیش از ۳۰ هزار نفر در شهرک مروارید شهر ساکن شوند.
«محمدسالاری» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران هم در رابطه با این شهرک به خبرنگار ایرنا گفته بود، این شهرک بدون پیشبینی زیرساخت و سرانههای خدماتی در دوره مدیریت شهری گذشته مجوز دریافت کرده و در آینده با کاهش شدید کیفیت زندگی در این منطقه مواجه خواهیم شد.
وی رعایتنکردن اصول مشرفیت و ایجاد فضاهای باز بین برجها را از مشکلات اساسی برجهای این شهرک عنوان کرد.