سنندج - ایرنا - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان از پرداخت ۵۷۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ ملی، در استان خبر داد. 

کمال حسینی روز پنجشنبه اظهار داشت: تا تاریخ ۱۵ مرداد سال جاری  به ۳۹ واحد تولیدی متقاضی، مبلغ ۵۷۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ ملی جهت تامین سرمایه درگردش و سرمایه ثابت مورد نیاز، مصوب و پرداخت شده است. 

وی اضافه کرد: پس از ابلاغ اعتبارات تبصره ۱۸ ملی بخش صنعت و شروع عملیات پرداخت این تسهیلات به واحدهای تولیدی ، در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که به ریاست استاندار کردستان برگزار شد، عملکرد بانک های عامل استان مورد بررسی قرار گرفت. 

حسینی افزود: با توجه به روند کند جذب تسهیلات در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، به دستور استاندار ، کارگروه ویژه‌ای به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، تشکیل شد تا ضمن بررسی و رفع مشکلات و موانع موجود، زمینه جذب و پرداخت حداکثری تسهیلات مذکور و تامین منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی فراهم شود. 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان گفت: پس از تشکیل کارگروه ویژه، بلافاصله جلسات تخصصی با حضور تک به تک بانک‌های عامل، مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط و مجریان طرح‌های تولیدی متقاضی، در محل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری برگزار که هر کدام از این جلسات منتج به اخذ مصوبات لازم و تسهیلگری مناسب شد. 

حسینی یادآور شد: به دنبال پیگیری های به عمل آمده و رفع مشکلات و موانع، و با همکاری و تعامل خوب بانک های عامل در استان، تا تاریخ  ۱۵ مرداد مبلغ ۵۷۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به ۳۹ واحد تولیدی مصوب و پرداخت شده است.

گفتنی است، تسهیلات تبصره ۱۸ جهت سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی و تکمیل طرح های نیمه تمام بخش صنعت با نرخ ۱۲درصد به متقاضیان پرداخت می شود.