بندرعباس- ایرنا- یک عالم اهل سنت گفت: بحث واقعه غدیر خم و انتخاب ولایت امام علی(ع) یک واقعیت تاریخی غیرقابل انکار و از حقیقت‌های مطلق اسلام است.

ماموستا عابد نقیبی روز شنبه در «ششمین همایش ولایت محور اتحاد امت اسلام» در بستر فضای مجازی به میزبانی بنیاد بین‌المللی غدیر استان هرمزگان اظهارداشت: روز غدیر روز اتمام و کمالات دین و غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) در آخرین حج خود که تمام مورخان اسلامی این واقعیت را تایید می کنند تاکید بر حضور تمام مسلمانان در این حج داشته است و در مکانی که همه صحابه حضور داشتند پیام غدیر به امت اسلامی اعلام و امام علی(ع) به عنوان وصی خود انتخاب کرد  و این انتخاب نیز از سوی خداوند متعال به پیامبر اسلام ابلاغ شده بود.

ماموستا نقیبی با بیان این جمله که کفر در وجود امام علی (ع) هیچ‌گاه رخنه نکرده است، بیان داشت: فضیلت‌های امام علی(ع) قابل شمارش نیستند، و یکی از این فضیلت‌ها این بود که امام علی(ع) در خانه پیامبر اسلام جان خود را برای دفاع از اسلام به خطرانداخت و این حقیقتی غیر قابل انکار است.

این نویسنده و پژوهشگر در حوزه ادیان و مذاهب اسلامی ادامه داد: امام علی(ع) از دوران نوجوانی که پیامبراسلام او را بر روی دوش خود گذاشت و او تمام بت‌های دورن کعبه را شکست، مورد احترام خاص و عام بوده و در واقع امام علی(ع) بهترین قاضی در دنیای اسلام و در عالم بشریت بوده است.

وی یادآور شد: بسیاری از علما دین اعلام کرده‌اند امام علی(ع) دارای علم لدنی بوده است و برخی از بزرگان نیز براین عقیده‌اند که حضرت خضر دارای علم لدنی بوده است اما مهم‌ترین موضوع این است که امام علی(ع) دارای علم نحو بوده است.

ولایت امام علی(ع) در غدیر خم حقیقتی غیرقابل انکار ناپذیر 

این عالم شافعی مذهب اهل سنت افزود: اگر ولایت امام علی(ع) را انکار کنیم بعثت پیامبراسلام نیز ابتر می‌ماند، زیرا خداوند در قرآن تاکیده کرده که نعمت‌های کثیری به شما اعطا کرده‌ام و یکی از این نعمت‌ها ولایت امام علی(ع) است.

نقیبی بیان داشت: اهل تسنن این واقعیت را قبول کرده هرچند اختلاف‌هایی در بحث مولی وجود دارد و اهل فن باید مباحث را بررسی کنند اما اینکه پیامبراکرم(ص) ولایت امام علی(ع) را در غدیر خم ابلاغ به مسلمانان ابلاغ کرده حقیقتی غیرقابل انکار ناپذیر است.

این عالم اهل سنت یادآور شد: ولایت امام علی (ع) امری انتصابی از سوی خداوند متعال بود و فلسفه این انتخاب از سوی خدا به عنوان ولی و وصی پیامبراکرم(ع) برای احیای اسلام و زنده نگه داشتن اسلام و تکمیل دین برای امت اسلام تا روز قیامت بوده است.

«ششمین همایش ولایت محور اتحاد امت اسلام» در بستر فضای مجازی به میزبانی بنیاد بین‌المللی غدیر استان هرمزگان با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در حال برگزاری است.