شهرکرد_ ایرنا_ رییس شورای اسلامی شهرکرد بدون اشاره به میزان درآمد شهرداری در سال‌جاری گفت: بودجه این شهرداری در پنج ماهه سال‌جاری ۵۰ درصد کاهش داشته است.

حیدر علی‌پور شامگاه شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: کاهش صدور پروانه ساخت و لغو کمیته انطباق از علت‌های اصلی کم شدن درآمد شهرداری در این مدت به شمار می‌رود.
وی افزود: به دلیل خشکسالی منابع آبی وضعیت فضای سبز و درختان شهرکرد در مرحله هشدار قرار گرفته  است و زنگ خطر آن به صدا درآمده و خسارت‌های احتمالی ناشی از این موضوع جبران‌ناپذیر است.
علی‌پور تصریح کرد: حفظ و نگهداری وضعیت موجود فضای سبز شهرکرد مورد توجه مسوولان مرتبط در مدیریت شهری قرار گیرد.
نایب رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: نظارت بر فعالیت پیمانکاران مانند حوزه فضای سبز برعهده شهرداری است.
طیبه شریفی تاکید کرد: شهرداری در انعقاد قراردادهای حجمی با پیمانکاران باید استفاده از نیروی انسانی متخصص و کیفیت کار را در نظر گیرد.
وی یادآور شد: منشأ و علت اصلی بروز مشکلات در حوزه مدیریت شهری به بودجه و اعتبارات ربط ندارد.
شریفی تصریح کرد: شورای اسلامی شهرکرد باید علت مشکلات موجود در حوزه مدیریت شهری را شناسایی و نتیجه را اعلام کند.
وی اظهار داشت: تلاش برای رفع مشکلات موجود بر سر راه توسعه همه‌جانبه شهرکرد در دستور کار مسوولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی قرار دارد.
عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: مرکز چهارمحال و بختیاری یک شهر بزرگ اما توسعه‌نیافته است.
فرهاد رئیسی با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان ،تاکید کرد: در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، شهرداری نقش موثری در پیش‌بینی مکان‌هایی برای برگزاری مراسم مختلف عزاداری با رعایت کامل تمامی پروتکل‌های بهداشتی دارد.
وی افزود: واحد اجراییات شهرداری با کمبود نیروی انسانی مواجه است و جلوگیری از تخلفات مرتبط با انواع ساخت و ساز در شهر به افزایش نیروی انسانی متخصص نیازمند است.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: استفاده از پساب فاضلاب در فضای سبز مرکز چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد.
مصطفی حیدری تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری برای تحقق این برنامه آمادگی خود را اعلام کرده است.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری کووید ۱۹ شده، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
شهرکرد به ‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.