بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: این اداره کل ۷۵ میلیارد ریال اقلام بهداشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون خریداری و بین مددجویان و مراکز زیرپوشش خود توزیع کرده است.

اسماعیل قربانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقلام بهداشتی خریداری شده نظیر ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش به میزان ۴۰ میلیارد ریال در اختیار مددجویان و  ۳۵ میلیارد ریال دیگر نیز در اختیار ۶۲ مرکز و موسسه زیر مجموعه این اداره کل قرار گرفته است.

وی با بیان این که مراکز و کلینیک های ترک اعتیاد زیر پوشش بهزیستی می توانند با نیمی از ظرفیت خود فعالیت کنند گفت: هم اکنون ۷۰کلینیک، ۲۱ کمپ و مرکز ترک اعتیاد، سه مرکز گذری کاهش آسیب و چهار سرپناه شبانه برای معتادان بی خانمان در استان فعالند.  

وی با بیان این که دو مرکز ترک اعتیاد در راز و جرگلان بتازگی تعطیل شده است اظهار داشت: یکی از مشکلات مراکز ترک اعتیاد نبود مسوول فنی و پزشک است که موجب تعطیلی یکی از مراکز شده است و مرکز دیگر این شهرستان نیز به علت نداشتن پذیرش موقتا تعطیل است.

قربانی با بیان این که پذیرش کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز نگهداری این کودکان همچنان ادامه دارد گفت: امسال ۲۲۵ نوجوان، کودک و نوزاد در  ۱۲ مرکز غیر دولتی و دو شیرخوارگاه استان پذیرش شده اند.

وی اظهار داشت: امسال تسهیلات اشتغال زایی مددجویان بهزیستی نیز افزایش و به ۳۱۹ میلیارد ریال رسیده است و متقاضیان می توانند برای دریافت این تسهیلات، طرح ها و پرونده های خود را ارائه کنند.   

وی میزان این تسهیلات را در سال گذشته ۲۳۷ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در سال گذشته  ۸۷ درصد آن محقق شد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و ۲۲ هزار و ۸۵۲ خانوار در این استان مستمری بگیر بهزیستی هستند.

در خراسان شمالی نام ۱۰۷ هزار مددجو در سامانه بهزیستی به ثبت رسیده که از خدمات این نهاد حمایتی برخوردار هستند.