۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85623504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۷۵ میلیارد ریال برای اشتغال معتادان خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۶۷۵ میلیارد ریال برای اشتغال معتادان بهبود یافته این استان نیمه نخست امسال تخصیص یافت.

صادق جعفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این میزان اعتبارات جهت اشتغالزایی و توانمندسازی ۴۵ نفر از معتادان بهبود یافته اختصاص داده شد و میزان اعتبار برای هر نفر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از پرداخت این تسهیلات کمک به جامعه پذیری بهبود یافتگان است افزود: ایجاد اشتغال پایدار یکی از سیاست‌های اولویت دار سازمان بهزیستی برای خروج تدریجی افراد تحت پوشش است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد: معتادان بهبود یافته می‌توانند درخواست‌های خود را به بهزیستی ارائه دهند تا با بررسی شرایط عمومی و اختصاصی این افراد همچون سلامت جسمی و روانی، حضور در دوره‌های آموزشی مهارتی و تأیید پزشکان بهزیستی زمینه‌های دریافت این تسهیلات فراهم شود.

ارائه خدمات بهزیستی برای حدود چهار هزار معتاد

وی ادامه داد: سه هزار و ۸۷۰ نفر از معتادانی که نیمه نخست امسال از کمپ های این استان خارج شدند خدمات غذایی، مشاوره و حمایتی دریافت کردند.

جعفری تاکید کرد: ۱۸ مرکز ترک اعتیاد در استان دایر است و ۲ مرکز بانوان، ۱۶ آقایان و ۲ مرکز معتادان متجاهر در شهرهای بجنورد و شیروان خدمات لازم را به مراجعان ارائه می دهند.

به گزارش ایرنا، ظرفیت ۲ مرکز درمان اعتیاد "ماده ۱۶"، ۲۵۰ نفر و ۱۴ مرکز دیگر، ۷۰۰ نفر ظرفیت دارند.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha