شهرری - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: بیش از ۲۰۰ هزار ماسک در کارگاه‌ها تولید و تهیه شده و در صورت اعلام نیاز با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی به مسئولان هیات ها اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه شمیم حسینی لغو شده اما کار شمیم خدمت حسینی را سرلوحه قرار داده‌ایم، اظهار داشت: در بقعه امامزاده عبدالله (ع) کارگاه تولید ماسک را با رعایت نکات بهداشتی راه اندازی کرده ایم و ۱۲۰ خیاط در حوزه تولید ماسک، مشغول به کار هستند.

 وی افزود: با دعوت از هیات های مذهبی شهرستان ری در ۱۷ بقعه متبرکه میزبان عزاداران سیدالشهداء (ع) در ماه محرم و صفر هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری،  برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم ملزم به رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا بوده و بر همین اساس  طی فراخوانی از هیات های  مذهبی در شهرستان ری از آنها دعوت شد تا در فضای باز امامزادگان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه عزا کنند.

وی یادآور شد: اداره اوقاف شهرستان ری برای برپایی جلسات و مراسم سوگواری سالار شهیدان در ماه‌های محرم و صفر با فضا سازی و امکانات اولیه آمادگی دارد.

صادقی اضافه کرد: اهدا پرچم عزا در بین کسبه اطراف بقاع متبرکه جهت نصب بر سر در منازل و مغازه‌ها از دیگر اقدامات اوقاف ری است.

وی عنوان کرد: در راستای رفاه حال عزاداران و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آمادگی اعزام مداح و سخنران در روضه‌های خانگی در ماه محرم از سوی اداره اوقاف شهرستان ری وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری به فرمایشات رهبری در زمینه اهدا نذورات و اطعام در قالب کمک های مومنانه به مستضعفین اشاره کرد و گفت: سبدهای کالا همانند ماه مبارک رمضان به صورت منسجم تر بین خانواده‌های نیازمند در این شهرستان اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: هیات عمه سادات (س) در امامزاده عبدالله (ع)، هیات مسجد ولی عصر(عج) و هیات فاطمیون در بقعه شیخ صدوق (ره) از جمله هیات هایی هستند که در بقاع متبرکه و در فضای باز با رعایت نکات بهداشتی به عزاداری می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ولایت مداری و اطاعت از ولی فقیه مهم ترین درس عاشورا به شمار می رود، گفت: لبیک  هیات های عزادرای در ماه محرم به فرمایشات رهبر انقلاب در تبعیت از ستاد ملی کرونا به معنای واقعی شور و شعور حسینی در اجرای مراسم خواهد بود.

اداره اوقاف شهرستان ری ۴۸۵ موقوفه با ۱۰ هزار و ۳۴۸ رقبات (املاک و مستغلات موقوفه ها) دارد که درآمدهای حاصل از آنها براساس نیت‌های افراد وقف کننده صرف امور عام المنفعه می‌شود.