به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، از اعلام سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، «یعقوب آزاده دل» گفت: از ابتدای تاسیس بوستان گفتگو دوچرخه سواران اجازه ورود به آن را نداشتند و خانواده ها نیز حق استفاده از دوچرخه در بوستان را نداشتند. در همین راستا پس از طراحی مسیر دوچرخه، خط کشی مسیر، تابلو گذاری و مشخص شدن مسیر پیاده از دوچرخه این مشکل برطرف شده و به همین مناسبت تعدادی از دوچرخه سواران تهران در افتتاحیه این مسیر به دوچرخه سواری در آن پرداختند و ورود دوچرخه به مسیر دوچرخه سواری بوستان گفتگو به طور رسمی روز گذشته افتتاح شد.
وی افزود: این رینگ، به طول تقریبی ۴ کیلومتر دور بوستان گفتگو است که به بوستان زمان در جنوب بزرگراه حکیم وصل می شود.
«آزاده دل» درباره اپلیکیشن «دوچرخه» نیز توضیح داد: شهرداری تهران اپلیکیشن پایش دوچرخه سواری شهر تهران را در خردادماه رونمایی کرد و امروز از دوچرخه سوارانی که بیشترین کیلومتر پایش و بالاترین امتیاز را در این اپلیکیشن کسب کردهبودند تجلیل شد.
وی با بیان اینکه استقبال از اپلیکیشن دوچرخه در حدود دو ماهی که از رونمایی آن می گذرد فراتر از انتظار بوده و تا به امروز حدود سه هزار نفر در شهر تهران عضو این اپلیکیشن هستند، ادامه داد: این اپلیکیشن مسیرهای دوچرخه سواران را پایش میکند و قابلیتهایی مانند اطلاعات میزان کالری مصرف شده، ذخیره سازی مسیرهای طی شده و اطلاعات آن، شبکه اجتماعی برای ارتباط با سایر دوچرخه سواران و همچنین مسیریابی برای پیدا کردن مسیرهای ایمن در آن طراحی شدهاست.
مدیر واحد توسعه سیستم های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره سنگین بودن دوچرخه های شرکت بیدود نیز گفت: در همه جای دنیا دوچرخه های اشتراکی با دوچرخه های شخصی متفاوت و متمایز هستند؛ به دلیل این که سرقت دوچرخه و قطعات آن کمتر شود و استهلاک دوچرخه پایین بیاید معمولاً وزن آنها مقداری از دوچرخه های معمولی و شخصی بیشتر است.
وی از راهاندازی پویش «سفر عشق» به مناسبت ماه محرم خبر داد و افزود: در این پویش که از روز عاشورا کلید میخورد به ۱۰ نفر از دوچرخه سواران استفاده کننده از اپلیکیشن دوچرخه که بتوانند معادل طول مسیر تهران تا کربلا را در سطح شهر تهران رکاب بزنند به قید قرعه هدیهای معادل کمک هزینه سفر به کربلا از طرف معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اهدا خواهد شد.