سنندج - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۰ طرح هادی روستایی با صرف اعتبار ۳۷ میلیارد ریال در روستاهای این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضرطرح هادی برای  هزار و ۳۴۸ روستای استان تهیه و در ۵۳۰ روستا اجرا شده است.

وی با اشاره به افتتاح چهل و پنج هزار و صد و نود و پنجمین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی در هفته دولت در استان، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۸۶۲ واحد مسکن شهری برای قشار کم‌درآمد، چهار هزار و ۵۱۱ واحد مسکونی مهر در شههرای زیر۲۵ هزار نفر جمعیت، ۴۶ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی احداث و ۲ هزار واحد مسکونی دیگر برای محرومین در دست اجرا است.

قادری به کمک‌رسانی بنیاد مسکن کردستان به مناطق حادثه دیده کشور ناشی از حوادث غیرمترقبه هم اشاره کرد و افزود:  هزار و پانصدمین واحد بازسازی شده ناشی از وقوع سیل در استان همزمان با هفته دولت به متقاضیان واگذار می شود و علاوه بر آن هزار و ۷۳۶ واحد مسکونی احداثی توسط این بنیاد در منطقه سیل‌زده الیگودرز و ازنا تحویل می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان اضافه کرد: به میمنت هفته دولت، ۲ هزار و ۵۴ واحد تعمیری در مناطق سیل زده ستان لرستان هم تکمیل و به صاحبان آن واگذار می شود.

قادری کی دیگر از طرح های هفته دولت را واگذاری ۸۳ هزار و پانصد و نهمین جلد سند مالکیت واحد مسکن روستایی و شهری اعلام کرد و گفت:

تاکنون ۱۰ هزار و ۵۷۶ جلد سند مالکیت شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و و ۷۲ هزار و ۷۴۸ جلد سند مالکیت روستایی در استان صادر شده است.

وی درباره طرح اقدام ملی مسکن در استن هم گفت: هزار و ۳۰۷ واحد مسکت در قالب این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در دست اجرا است.