سمنان- ایرنا- مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: پنج طرح به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در استان بهره‌برداری و یک طرح کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی جمال روز شنبه به رسانه ها بیان کرد: سه اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ سفره‌خانه سنتی در هفته دولت در استان سمنان به بهره‌داری می‌رسد و یک مجتمع گردشگری نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی گفت: اقامتگاه‌های افتتاحی شامل اقامتگاه سنتی "سرای بانو" در شهر درجزین، اقامتگاه بوم‌گردی"حسن خان" در روستای سرآور مهدیشهر و اقامتگاه بوم‌گردی "عمه خورشید" در روستای جودانه میامی است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۲ سفره‌خانه نیز شامل سفره‌خانه سنتی "آقاجان بزرگ"در روستای قاطول گرمسار و سفره‌خانه سنتی "آب انبار پاچنار" در سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی از کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری در شهر درجزین به مناسبت گرامیداشت هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: این مجتمع گردشگری توسط بخش خصوصی، با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در مساحت چهارهکتار احداث می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه با افتتاح طرح‌های هفته دولت در بخش گردشگری استان زمینه اشتغال بیش از ۲۰ نفر فراهم می‌شود، گفت: احداث و بهره‌بردای از مجتمع گردشگری درجزین زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

یک‌هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان طرح‌ در حوزه‌ها و شهرستان‌های مختلف استان سمنان هفته دولت امسال بهره‌برداری، سرمایه‌گذاری و کلنگ‌زنی می شود.