تهران- ایرنا- تازه‌ترین نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیمای جمهوری اسلامی نشان می‌دهد، برنامه «دورهمی» شبکه نسیم با ۵۰.۷ درصد مخاطب، رتبه اول جلب مخاطب را از آن خود کرده و پس‌ از آن، «عصر جدید ۲» شبکه سه با ۴۸.۸ درصد مخاطب جای دارد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، ۸۱.۴ درصد مردم مرداد امسال بیننده برنامه‌های سیمای رسانه ملی شامل مجموعه‌های تلویزیونی، فیلم سینمایی، مسابقه، سخنرانی، برنامه‌های گفت‌وگو محور، ورزشی و اخبار بوده‌اند.

طبق این نظرسنجی، دورهمی شبکه نسیم با ۵۰.۷ درصد مخاطب، رتبه اول جلب مخاطب را از آن خود کرده و پس‌ازآن، عصر جدید ۲ شبکه سه با ۴۸.۸ درصد و تکرار خندوانه و کودک شو از شبکه نسیم هم هر یک به ترتیب با ۳۷.۳ و ۳۴ درصد مخاطب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

مستند حیات وحش شبکه مستند با ۲۶.۵ درصد بیننده، سمت خدا و اعجوبه‌های شبکه سه به ترتیب با ۲۰.۷ و ۱۸.۷ درصد مخاطب، به خانه برمی‌گردیم شبکه پنج با ۱۸.۴ درصد بیننده، طبیب شبکه سه با ۱۸.۲ درصد مخاطب و شکرستان شبکه نسیم با ۱۷.۸ درصد بیننده، رتبه‌های پنجم تا دهم را در میان ۱۰ برنامه پرمخاطب شبکه‌های مختلف سیما کسب کرده‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما شبکه نسیم هفت برنامه دارای بیش از ۱۰ درصد مخاطب دارد به‌طوری‌که دورهمی ۵۰.۷، تکرار خندوانه ۳۷.۳، کودک شو ۳۴، شکرستان ۱۷.۸، شوتبال ۱۵.۳، ویتامین خ ۱۴.۶ و نسیم آوا ۱۳.۲ درصد بیننده داشته‌اند. بر اساس این نظرسنجی، این برنامه‌ها به ترتیب موفق شدند رضایت ۹۲.۹، ۹۱.۲، ۹۱.۸، ۹۴.۴، ۹۰.۳، ۸۱.۵ و ۹۱.۳ درصد مخاطبان را در حد زیاد به دست آورند.

شبکه سه هم شش برنامه با بیش از ۱۰ درصد مخاطب داشته است و عصر جدید ۲ ۴۸.۸، سمت خدا ۲۰.۷، اعجوبه‌ها ۱۸.۷، طبیب ۱۸.۲، فوتبال برتر ۱۵.۲ و میدون ۱۳.۱ درصد بیننده داشته‌اند. میزان رضایت از این برنامه‌ها هم به ترتیب، ۹۳.۹، ۹۵.۲، ۷۹.۶، ۹۵.۵، ۸۸ و ۷۹.۷ درصد بوده است.

شبکه یک سیما پنج برنامه با بیش از ۱۰ درصد مخاطب را در مرداد ماه در کارنامه خود ثبت کرده است. در این شبکه، دستپخت ۱۶.۲، سیمای خانواده ۱۵.۲، مسابقه ایران ۱۲.۱، آفتاب شرقی ۱۰.۴ درصد و صبح بخیر ایران ۱۰ درصد مخاطب داشتند. رضایت در حد زیاد مخاطبان از دستپخت ۸۶.۷، سیمای خانواده ۹۰.۲، مسابقه ایران ۸۶.۳، آفتاب شرقی ۹۰.۵ و صبح بخیر ایران ۸۵ درصد بوده است.

شبکه ورزش هم چهار برنامه فوتبال ۱۲۰، شب‌های فوتبالی، لذت فوتبال و ویدئو چک را در باشگاه برنامه‌های بالای ۱۰ درصد بیننده داشته است. هر یک از این برنامه‌ها به ترتیب ۱۲.۷، ۱۲، ۱۱.۸ و ۱۰.۴ مخاطب داشتند و موفق شدند رضایت ۹۶.۱، ۹۴.۵، ۹۳.۱ و ۹۶.۷ درصد از مخاطبان خود را کسب کنند.

مستند حیات وحش و همسفر شبکه مستند هم هر یک به ترتیب با ۲۶.۵ و ۱۰.۴ درصد بیننده، توانستند رضایت ۹۲.۵ و ۹۲.۱ درصد بینندگان را در حد زیاد جلب کنند.

شبکه دو سیما هم با بچه محل (۱۵.۲ درصد) و عصر خانواده (۱۰ درصد بیننده) توانست به ترتیب رضایت در حد زیاد ۹۱.۳ و۸۴ درصد مخاطبان این برنامه‌ها را به دست آورد. شبکه پنج هم با به خانه برمی‌گردیم توانست ۱۸.۴ درصد بیننده را پای تلویزیون بنشاند و برای این برنامه رضایت در حد زیاد ۹۳.۷ درصد بینندگان را به ثبت برساند. شبکه سلامت نیز با ضربان حدود ۱۰ درصد مخاطب را پای تلویزیون نشاند و توانست برای این برنامه ۸۱ درصد رضایت در حد زیاد مخاطبانش را فراهم آورد.

در جدول زیر می‌توانید برنامه‌های دارای بیش از ۱۰ درصد مخاطب شبکه‌ها در مرداد ۱۳۹۹ را به ترتیب رتبه‌بندی و نام شبکه ملاحظه کنید: