کاشان- ایرنا- مدیر امور برق کاشان گفت: ۵۲ طرح برق‌رسانی با هزینه ۶۲ میلیارد ریال در این شهرستان آماده بهره‌برداری شده است که همزمان با آیین‌های گرامی‌داشت هفته دولت رونمایی می‌شود.

علیرضا عرب‌بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ایجاد ظرفیت ترانس برای مشترکان جدید، ایجاد قدرت مانور شبکه‌های توزیع برای جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته و تقویت ولتاژ شبکه با هدف جلوگیری از نوسان‌ برق از جمله هدف‌های اجرای این طرح‌ها بوده است.

وی نصب ۳۲ ترانس و اضافه کردن به شبکه موجود و تعمیرات اساسی شبکه‌های فرسوده را بخشی دیگری از طرح‌های مورد بهره‌برداری در هفته بزرگداشت دولت امسال عنون کرد.

مدیر امور برق کاشان تاکید کرد: در نظر داریم با برنامه‌ریزی بلندمدت نسبت به اصلاح و افزودن ظرفیت شبکه توزیع برق این شهرستان اقدام کنیم تا در آینده مشکلی به لحاظ تامین برق پایدار در منطقه وجود نداشته باشد.

وی یادآور شد: نزدیک به ۲۵۰ میلیارد ریال سال گذشته برای بهسازی و تعمیرات برق کاشان هزینه شد که نتیجه آن پایداری شبکه توزیع در تابستان امسال بود.

به گفته عرب‌بیگی، بیش از ۱۹۰ هزار مشترک برق در شهرستان کاشان وجود دارد که از این شمار افزون بر ۱۵۱ هزار خانگی، ۲۲ هزار تجاری، ۶ هزار عمومی، ۲ هزار صنعتی و یک هزار در بخش کشاورزی هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.