کرمان - ایرنا - در نخستین روز از هفته دولت و با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان ، پنج طرح عمرانی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بردسیر افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا ، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور که برای افتتاح طرحهای عمرانی به استان کرمان سفر کرده، در ابتدای ورودش به بردسیر بلوار شهید جهاندیده بردسیر را با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و مساحت ۳۵ هزارمترمربع و با حضور پدر معظم شهید افتتاح کرد.

شهردار بردسیر درباره اهمیت احداث این بلوار گفت: به دلیل موقعیت خاص امامزاده سیدمحمد(ع) در شهر بردسیر این پروژه زمینه ساز ساخت و سازهای گسترده در این بخش از شهر خواهد شد.

وحید خطیبی افزود: تغییر کاربری و تفکیک بخش های عمده ای از اراضی مجاور این بلوار امکان پذیر شده و این امر، امید به توسعه شهر در این بخش را دوچندان می کند.

وی گفت: پیش بینی می شود این بلوار جایگزین مناسبی برای جاده کمربندی باشد که خود از موانع جدی توسعه بردسیر بوده است.

به گفته خطیبی، این بلوار یکی از مهمترین مسیرهایی است که بمنظور توسعه زیرساخت های شهری و کاهش ترافیک احداث شده که اجرای آن ۱۸ سال معطل مانده بود.

یکی دیگر از طرح های افتتاحی امروز ، ساختمان آتش نشانی شهرداری لاله زار بود که با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و مساحت ۵۰۰ متر مربع با حضور معاون عمرانی وزیر کشور افتتاح شد.

در ادامه خانه بوم گردی ماهور لاله زار با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و مساحت ۳۵۰ مترمربع و خانه بوم گردی سرای گلاب لاله زار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و مساحت ۲۱۸۰ متر مربع افتتاح شد.

افتتاح چمن مصنوعی باغابر با اعتبار چهار میلیارد ریال و مساحت ۱۲۰۰ متر مربع یکی دیگر از طرحهایی بود که پیش از آن وعده اش به مردم باغابر داده شده و امروز محقق شد. در این سفر دکتر ایت اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار، حسن پور نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس، نجف پور فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و محلی حضور داشتند و در ادامه سفرشان از کارخانه گلاب و عرقیجات بقیع منطقه باغابر بازدید کردند. این کارخانه ۴۳ نوع عرقیجات گیاهی تولید می کند. باغابر در منطقه لاله زار قرار دارد و کیفیت گیاهان دارویی این منطقه به دلیل شرایط آب و هوایی خاص، بالاتر از سایر مناطق ایران بوده و از غلظت عصاره بیشتری برخوردارند.

بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.