شهردار: توسعه متوازن در طرح‌های شهری کرمان پیگیری می‌شود

کرمان - ایرنا - شهردار کرمان گفت: رویکرد توسعه متوازن و عدالت در توزیع خدمات در طرح‌های شهری از جمله پارک‌ها و بوستان‌های مناطق پنج‌گانه این شهر پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا ، سیدمهران عالم‌زاده شامگاه سه‌شنبه در جمع رسانه‌ها با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) افزود: امیدواریم این اقدامات به افزایش نشاط اجتماعی و پویا شدن حیات شهری در محله‌های کرمان کمک کند.

وی با بیان اینکه بوستان ارغوان نیز در راستای متوقف نشدن خدمت‌رسانی به شهروندان به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: با اجرای فعالیت‌های فرهنگی ازجمله اجرای نوجوانان گروه سرود آوای احرار حال و هوای محرمی در این آیین حاکم شده و آیین بهره‌برداری از این بوستان با بوی محرم و امام حسین (ع) همراه باشد.

شهردار کرمان گفت: بوستان ارغوان، یک پارک محله‌ای است که خوشبختانه با داشتن امکاناتی ازجمله زمین ورزشی، وسایل تندرستی، میز تنیس و وسایل بازی، مورد استقبال شهروندان به‌ویژه مردم ساکن محله الغدیر کرمان قرار دارد.

وی افزود: قرار داشتن بوستان ارغوان در میان ساختمان‌های مسکونی، فضای امن و مطلوبی را ایجاد کرده است و با وجود شیوع کرونا، اهالی این منطقه با خیال آسوده ساعاتی را در فضای اطراف محل سکونت خود سپری کنند.

شهردار کرمان یادآور شد: اهالی محله مشکلاتی را ازجمله نبود آب شرب در این بوستان مطرح کردند که مقرر شد انشعاب آب شهری برای آب شرب این بوستان اخذ شود.

بوستان ارغوان در نهمین هفته از پویش افتتاح، با شعار هر هفته یک افتتاح و در هفته دولت، با حضور شهردار و مدیران شهری، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به بهره‌برداری رسید.

آتش‌نشانان در ۴۷۳ عملیات ۱۰۱ کرمانی را نجات دادند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز از انجام ۴۷۳ عملیات و نجات جان ۱۰۱ نفر توسط آتش‌نشانان کرمان طی مردادماه سال‌جاری خبر داد.

رضا میرزایی با اشاره به کاهش حوادث آتش‌سوزی در مردادماه امسال نسبت به ماه قبل افزود: در مردادماه امسال، ۱۹۱ مورد عملیات اطفای حریق و ۲۸۲ مورد عملیات امدادونجات توسط آتش‌نشانان انجام شد.

وی ادامه داد: در مدت‌زمان یادشده در مجموع ۱۹۱ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاد که ۳۶ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۸۵ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۳۶ مورد مربوط به وسایل نقلیه، هفت مورد مربوط به مراکز تجاری، ۲۱ مورد مربوط به جنگل‌ها و درختان، سه مورد مربوط به مراکز اداری و تأسیسات شهری و سه مورد مربوط به مراکز صنعتی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: از میان ۲۸۲ مورد عملیات امداد و نجاتی که در مردادماه توسط آتش‌نشانان کرمان انجام شد، بیشترین آمار با ۱۰۷ مورد مربوط به زنده‌گیری مارهای سمی و خطرناک بوده است.

میرزایی ادامه داد: ۳۵ مورد مربوط به زنده‌گیری حیوانات خطرناک، ۲۰ مورد چیدن حلقه و قفل، ۲۱ مورد امداد آسانسور، هفت مورد امداد تصادفات خودرویی و نجات مصدومان محبوس‌شده، پنج مورد امداد و نجات از کوه و بلندی، ۵۶ مورد مربوط به لانه‌سازی زنبورها در محیط منازل مسکونی و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

وی بیان داشت: در مجموع این عملیات‌ها ۱۰۱ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۱۲ نفر مصدوم شدند، که مصدومان در حوادثی ازجمله حوادث جاده‌ای و سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تصریح کرد: در مردادماه به درخواست شهروندان ۱۳۵ مورد مشاورۀ ایمنی ارایه شده است.

میرزایی از شهروندان خواست با توجه به گرم شدن هوا و خشکی مراتع و علوفه اطراف درختان، از روشن کردن آتش در نزدیک درختان و فضای سبز شهری خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha