کرمان – ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه گام‌های بلندی در راستای توسعه، استانداردسازی و خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان کرمان انجام گرفته است گفت: در زمینه استانداردسازی اعتقاد داریم که فرآیندها باید به گونه‌ای تدوین و بازنگری شوند که خدمت به بیماران را تسهیل کنند.

امین فخر روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هفته دولت، یادآور بزرگ‌مردان عرصه خدمت، شهیدان رجایی و باهنر افزود: این شهدای گرانقدر با انگیزه‌های والای خدمت‌گزاری و اخلاص کم‌نظیر، مسیر خدمت و شهادت را طی نمودند و به الگوهای جاویدی در فرهنگ کشور مبدل شدند.
وی با بیان اینکه بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا تمام مناسبات ، ارتباطات و امور کشور را تحت تاثیر قرار داده و شرایط دشواری به وجود آمده است گفت: در این شرایط سازمان تامین اجتماعی اقدامات بزرگی را در راستای تداوم خدمت‌رسانی و کاهش آلام و آسیب‌های بیمه شدگان به انجام رسانیده است. 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان افزود: واقعیت این است که سازمان تامین اجتماعی در هر شرایطی خدمت رسانی به جمعیت تحت پوشش را ادامه داده و از بیمه شدگان حمایت کرده است.
فخر با بیان اینکه پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد یکی از اقدامات مهم امسال سازمان تامین اجتماعی است تصریح کرد: با اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان به استان کرمان، مطالبات انباشته شده مراکز درمانی طرف قرارداد تا پایان سال ۹۸ پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از دیگر اقدامات مهم و موثر تامین اجتماعی که از سالیان گذشته مورد درخواست بازنشستگان بوده است گفت: بارمالی اجرای این طرح از محل بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی تامین شد که امیدواریم باعث افزایش رضایت‌مندی بازنشستگان شود.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه توسعه خدمات الکترونیکی از سوی تامین اجتماعی نیز به عنوان یکی از اهداف بلند دنبال می‌شود تصریح کرد: نسخه الکترونیکی در مراکز درمانی ملکی به طور کامل اجرا شده و در مراکز طرف قرارداد نیز تا حد زیادی عملیاتی شده است. 
فخرگفت: با روند کنونی تا پایان سال در مراکز طرف قرارداد مانند مراکز ملکی ، دفترچه بیمه حذف خواهد شد و خدمات درمانی با اخذ مشخصات بیماران و کنترل در سیستم های الکترونیکی به آنها ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استعلام اعتبار دفاتر بیمه نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و نیاری به حضور بیمه شدگان در شعب تامین اجتماعی برای تمدید اعتبار دفترچه بیمه نیست خاطرنشان کرد: اجرای سیستم الکترونیکی ارتباط با مشتریان CRMنیزدر سالجاری دنبال می‌شود. 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان افزود: هدف از توسعه خدمات فوق، ارائه خدمات با کیفیت و سهل‌الوصول است که با کمترین میزان انتظار بیماران ارائه شود.
فخر با بیان اینکه سعی ما بر این است که شاخص‌های کیفی به موازات شاخص‌های کمی و اقتصادی در واحدهای درمانی رشد یابند و کیفیت خدمات و ایمنی بیماران ملاک عمل قرار دارد گفت: خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در واحدهای درمانی استان ادامه دارد و در موج دوم شیوع این ویروس با افزایش مراجعین نسبت به افزایش تخت‌های اختصاص یافته از ۱۵۰ به ۲۰۰ تخت اقدام کرده‌ایم. 
وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ درصد بار بیماران کرونایی استان بر عهده بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان کرمان بوده و حدود ۲۰۰ نفر از همکاران نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه همکاران ما با دلسوزی و براساس پروتکل‌های تعیین شده به بیماران کرونایی خدمت می‌دهند گفت: در زمینه استانداردسازی اعتقاد داریم که فرآیندها باید به گونه‌ای تدوین و بازنگری شوند که خدمت به بیماران را تسهیل کنند.
فخر تصریح کرد: ارتقاء کارایی و پاسخگویی، از جمله راهبردهای برنامه استراتژیک در سال جاری هستند و ما سعی داریم به دستاوردهای سال‌های گذشته در زمینه‌های استاندارد سازی،تعالی سازمانی و منابع انسانی، عمق بیشتری بدهیم.
وی با بیان اینکه پیشبرد طرح‌های عمرانی و برنامه‌های عملیاتی نیز در دستور کار مدیریت درمان استان است بیان داشت: این طرح‌ها و برنامه‌ها طی دوره‌های زمانی مشخصی اجرا می‌شوند و تداوم خدمت‌رسانی به بیماران و عدم اخلال در خدمت‌دهی همواره مدنظر است. 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم، مدیریت هزینه‌ها در واحدهای درمانی تامین اجتماعی استان است که در این خصوص سرانه و الگوی مصرف به عنوان ملاک‌های مهم در مدیریت هزینه‌ها مورد مطالعه و بررسی مداوم قرار می‌گیرند.
فخر خاطرنشان کرد: مدیریت بهینه تجویز و مصرف دارو و لوازم پزشکی، نگهداشت تجهیزات درمانی، حفظ کیفیت خدمات نیز برای تداوم خدمت‌رسانی به بیماران مورد توجه این مدیریت قرار دارد.