مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: امنیتی که امروز بر کشورمان حاکم می‌باشد مرهون حضور و تلاش مخلصانه، مسولانه و جوانمردانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی روز چهارشنبه در جمع فرماندهان و نیروهای قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد افزود: ظرف ۲۰۰ سال اخیر تا پیش از جنگ تحمیلی هشت ساله همزمان با وقوع هر جنگی برای ایران بخشی از خاک کشور به دست دشمنان افتاد.

وی ادامه داد: با این وجود دشمنان در جنگ تحمیلی نتوانستند کوچکترین بخشی از کشورمان را در تصرف خود نگهدارند.

تولیت آستان قدس گفت: به این ترتیب تنها جنگی در ایران که دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشورمان را از آن جدا کند هشت سال دفاع مقدس بود.

وی افزود: این موفقیت حاصل و برگرفته از اخلاص، احساس مسوولیت و جوانمردی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران بوده است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی ادامه داد: یکی از نعمتهای بسیار ارزشمندی که می‌بایست خداوند متعال را بخاطر آن عبادت نماییم نعمت امنیت برای انسان است.

وی در ادامه سخنانش در جمع فرماندها و نیروهای قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا به ایام محرم نیز اشاره و بیان کرد: عاشورا تا آخرالزمان ماندگار است زیرا شهیدان عاشورا نسبت به امام زمان خود معرفت و بصیرت داشتند. 

تولیت آستان قدس رضوی همچنین عملی را ارزشمند دانست که احسن باشد و گفت: دو رکعت نماز در راه خدا که با معرفت همراه باشد، بهتر از هزار رکعت نماز بی‌معرفت است.

وی افزود: می‌بایست بر عقل، معرفت و بصیرت خود بیافزاییم زیرا به فرموده پیامبر عظیم‌الشان اسلام "یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است" لذا انسان در سایه معرفت است که می‌تواند به خدا می‌رسد.