مهاباد- ایرنا- توزیع یک‌هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه بین نیازمندان تکاب با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی و سرپرست فرمانداری آغازشد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب عصر روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این بسته ها شامل برنج، روغن، رُب گوجه فرنگی، کنسرو ماهی تن، قند و ماسک بهداشتی است که از محل عواید حاصل از موقوفه "سلیمان خان افشار" واقف نیک اندیش تکاب تامین و خریداری شده‌است.

حجت الاسلام احمد خلف‌خانی بیان کرد: هریک از این بسته ها سه میلیون و ۲۶۰ هزار ریال ارزش دارد که بنا بر اجرای امینانه نیت های واقف بین عزاداران حسینی و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا پخش می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور، اجرای اصلی نیت واقف مبتنی بر اطعام و پخش غذای گرم در طول ایام سوگواری خضرت اباعبدالله الحسین (ع) امکان پذیر نبود، از این رو سازمان اوقاف و امور خیریه برای شهرهای با وضعیت قرمز کرونا دستورالعمل تغییر نیت واقف را صادر و ابلاغ کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب ادامه داد: بر همین اساس و طبق مجوز سازمان اوقاف کشور بسته‌های معیشتی از منابع عواید حاصل از این موقوفه تهیه و بین گروه های نیازمند توزیع می‌شود.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که چهار دانگ از ۶ دانگ مساحت این شهر موقوفه است و از لحاظ آمار نسبت مبتلایان به جمعیت آن جزو شهرهای با وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا به شمار می رود.

در ۶ ماه گذشته بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا توسط نهادهای مختلف و گروه های جهادی و خیّران در تکاب پخش شده است.