همدان- ایرنا- همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی با اعتبار ۳۲۷ میلیارد تومان در بخش جوکار شهرستان ملایر روز پنجشنبه با حضور استاندار همدان و مدیرعامل شرکت شستا آغاز شد.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات احداث مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی ملایر اظهار داشت: این مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی گاو شیری توسط شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر شستا با سرمایه‌گذاری ۳۲۷ میلیارد تومان در بخش جوکار واقع در اراضی روستای«کوسج‌خلیل» اجرا می‌شود.

قدرت الله ولدی افزود: ظرفیت تولید این مجتمع دامپروری ۳۶ هزار و ۵۰۰ تُن شیرخام و ۳۵۰ تُن گوشت در سال است که پس از تکمیل و بهره‌برداری برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح بزرگ اقتصادی در کمتر از یک‌سال بهره‌برداری می‌شود بیان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی و دیگر طرح‌های حوزه دامداری، ملایر به قطب دامپروری غرب کشور تبدیل می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر به مهیا بودن زمینه سرمایه‌گذاری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از هفته دولت و دهه فجر سال گذشته، در مجموع ۱۳۰ طرح عمرانی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که این رقم امسال به بیش از ۲ برابر رسیده است.

ولدی گفت: طبق تدوین برنامه سه ساله و سند راهبردی توسعه و برنامه عملیاتی استان با برش شهرستان توسط استاندار همدان و با همت و همدلی مجموعه این شهرستان، رشد خوبی را در حوزه طرح‌های عمرانی و حجم سرمایه‌گذاری داشتیم و ملایر همواره ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های طرح‌های استان را در هفته دولت و دهه فجر به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که هفته دولت امسال رقم سرمایه‌گذاری برای طرح‌های در دست اجرا و یا افتتاح شده در این شهرستان یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

معاون استاندار همدان گفت: بر اساس سند راهبردی توسعه و چشم‌انداز سه ساله، سالانه باید یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شهرستان انجام شود که با اقدامات انجام شده این رقم تا پایان امسال به حدود سه هزار میلیارد تومان می‌رسد.

ولدی تاکید کرد: هماهنگی خوب مجموعه مدیران شهرستان، پیگیری نمایندگان مجلس و همراهی بخش خصوصی موجب شد تا این حجم از رشد سرمایه‌گذاری را در این شهرستان شاهد باشیم.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین اجتماعی شستا نیز بیان کرد: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) اهتمام ویژه‌ای به توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار دارد که با این نگاه ویژه، با طرح‌های توسعه‌ای هلدینگ صنایع عمومی موافقت شد.

کوروش هاشمی افزود: گاوداری ۶ هزار راسی با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان که ۷۰ درصد آورده نقدی و ۳۰ درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی است که از استاندار همدان درخواست داریم کمک کنند بتوانیم از این منابع استفاده کنیم.