مهاباد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مهاباد گفت: ۲ نفر دیگر در ارتباط با پرونده فساد مالی شهرداری این شهر دستگیر شدند.

اصلان حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای پیگیری موضوع تخلفات اداری و مبارزه با فساد مالی در شهرداری این شهر، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی و یک کارمند فرمانداری مهاباد نیز با حکم قضایی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: تاکنون در ارتباط با این پرونده فساد، ۲۰ نفر شامل ۶ نفر اعضای شورای اسلامی، ۱۱ کارمند شهرداری، ۲ کارمند اداره راه و شهرسازی و یک نفر کارمند فرمانداری دستگیر شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مهاباد با اشاره به اینکه تاکنون هیچ کدام از دستگیرشدگان این پرونده آزاد نشده‌اند، اظهار داشت: تحقیقات بیشتر در این زمینه همچنان ادامه دارد و در روزهای آینده با تکمیل شدن اطلاعات، گزارش و نتیجه نهایی به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

حیدری گفت: تداوم این روند و پیگیری بیشتر نهادهای نظارتی بر سلامت اداری در شهرستان به‌خصوص شهرداری این شهر علاوه بر افزایش اعتماد عمومی منجر به اصلاح امور و سلامت بیشتر مدیریت شهری خواهد شد.

انتقاد از نبود شفافیت مالی در شهرداری مهاباد مدت‌هاست تبدیل به سوژه فضای مجازی و پایگاه‌های محلی این شهرستان شده و نبود سیستم جامع و شفاف مالی که یکی از وعده‌های "شورای شیشه‌ای" شهر مهاباد بود، هنوز محقق نشده است.

شهر ۱۶۶ هزار و ۵۱۸ نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت بوده و از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه‌اندازی شده است.

شهرستان مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.