سنندج - ایرنا - فرماندار بیجار گفت: بیش از ۱۷۷ میلیارد ریال در راستای توسعه و آبادانی بخش چنگل الماس از توابع این شهرستان در مدت فعالیت دولت‌های یازدهم و داوزدهم در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹ هزینه شده است.

علی اکبر ورمقانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی از جمله عملیات‌ خیابان کشی، زیرسازی و بهسازی معابر روستایی، احداث راه روستایی، توسعه خدمات گازرسانی،‌ برق‌رسانی و آبرسانی به روستاهای تابعه این بخش تخصیص یافته است.

وی افزود در این دولت،  عملیات خیابان کشی، جدول گذاری، زیرسازی و بهسازی معابر روستای زینل، آسفالت چهار هزار و  ۱۰۰ متر مربع معابر روستایی توسط بنیاد مسکن، جمع آوری و دفع فاضلاب روستایی با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.  
ورمقانی اضافه کرد: پروژه جمع آوری و دفع فاضلاب روستایی به میزان تقریبی ۱۱ هزار متر با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال توسط بخشداری و دهیاری روستاهای سطح بخش صورت گرفت و بیشتر روستاها دارای دهیاری یا فاضلاب کشی آنها تمام شده و یا بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فرماندار بیجار یادآور شد: اجرای عملیات زیرسازی، تسطیح و بهسازی مسیر روستای آغبلاغ چنگ الماس به ینگی کند به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و روکش آسفالت جاده بیجار - همدان حدفاصل شهر بابارشانی تا روستای قزل آغاج به طول ۱۰ کیلومتر توسط اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان با ۸۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های در دست اجرا در دولت دوازدهم در این بخش است.  
وی تاکید کرد: اجرای عملیات خیابان کشی، جدول گذاری و بهسازی معابر تعدادی از روستاهای سطح بخش به طول ۱۰ هزار مترمربع توسط بخشداری  و دهیاری و آماده‌سازی جهت آسفالت این معابر با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال از دیگر طرح‌های خدماتی است.
ورمقانی با اشاره به عملیات اجرای خط انتقال واحداث شبکه جدید آب شرب در این بخش گفت: اصلاح شبکه آب شرب و همچنین اصلاح شبکه جمع آورک فاضلاب دو شهر بابارشان و پیرتاج توسط اداره آب و فاضلاب شهرستان با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.
وی افزود: در طول خدمات این دولت خرید لوله جهت اصلاح شبکه آب شرب و باغات چند روستای تابعه بخش چنگ الماس به متراژ ۲ هزار و ۲۰۰ متر توسط بخشداری و اجرای آن توسط اداره آب و فاضلاب شهرستان و مشارکت‌های مردمی با یک میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.  
فرماندار بیجار با بیان اینکه عملیات گازرسانی به روستای سطح بخش چنگ الماس توسط شرکت گاز شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال امسال و در هفته دولت به بهره‌برداری رسید، یادآور شد: اجرای طرح هادی در چهار روستای حسن تیمور، چشمه منتش، خسروآباد و خانباغی با چهار میلیارد ریال اعتبار و پرداخت ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به محرومین و مقاوم سازی خانه‌های روستایی و شهری بخش چنگ الماس توسط بنیاد مسکن از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید برای آبادانی این دیار است.
او اظهار داشت: اصلاح شبکه برق روستایی و شهری، رفع مشکل روشنایی معابر روستایی و شهری و همچنین تکخوانی کنتورهای روستایی توسط شرکت توزیع برق شهرستان با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال و تامین اعتبار خرید، تعمیر و نگهداری وساِیل و تجهیزات پارک‌ کودک، نصب سطل زباله و ساماندهی جایگاه دفن پسماند در تعدادی از روستاها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال نیز در این هفت سال اجرایی شده است.
ورمقانی اضافه کرد: در راستای انجام کارهای فرهنگی و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح بخش نیز بخشداری چنگ الماس در یکسال گذشته اقدام به جذب سه هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب با عناوین مختلف به ارزش ریالی ۴۰۰ میلیون ریال از کتابخانه ملی کرد و آنها را در اختیار کتابخانه‌های سطح بخش و شهرستان و نهادهای دیگر قرار داد.
شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.