سمنان- ایرنا- آخرین رنگ‌بندی استان سمنان از لحاظ شیوع کرونا اعلام شد و بر اساس این رنگ بندی چهار شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این زمینه گفت: شهرستان‌های سمنان و گرمسار از نظر رنگ‌بندی شیوع کرونا در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مهدیشهر و دامغان در وضعیت قرمز و آرادان و سرخه در وضعیت سفید قرار دارند.

نوید دانایی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها از رویه‌های مثبت برای جلوگیری از شیوع و انتقال کرونا در جامعه است.

وی ادامه داد: مردم به اصل رعایت فاصله گذاری اجتماعی در داخل خانه  توجه داشته باشند و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را محدود به محل کار نکنند.

وی یادآور شد:  ماه‌های گذشته از ۹ هزار نفر افراد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی تحت مدیریت دانشگاه علوم‌ پزشکی استان سمنان آزمایش گرفته شد که از این تعداد آزمایش ۲ هزار و ۱۳۷ نفر مثبت اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان گفت: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف در مقابله با شیوع کرونا اثربخش است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود نیز گفت: وضعیت شهرستان شاهرود از نظر رنگ بندی شیوع کرونا قرمز و وضعیت شهرستان میامی نارنجی است.

رضا چمن اظهار داشت: باتوجه به تجمع‌های اخیر احتمال افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا در شرق استان سمنان وجود دارد.

وی یادآور شد: براساس آمار کشور در زمان حاضر روند ابتلا مردم به کرونا در استان سمنان شیب نزولی دارد.

وی تصریح کرد: براساس آمار ، یک هزار و ۵۱۷ نفر در شرق استان سمنان به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۹۳ مورد فوتی گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی ، درمانی شاهرود بیان کرد: اکنون ۵۷ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند.