سمنان- ایرنا- مدیر کل استاندارد استان سمنان گفت: ۲۶۷ فقره بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین‌های‌بازی این استان در یکسال گذشته توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده این اداره کل انجام شد.

عباس رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در  این مدت، از تعداد بازرسی انجام شدهه تجهیزات شهربازی و زمین‌ های بازی استان سمنان، ۱۰۲ تجهیز فعال و ۱۶۵ تجهیز نیز غیرفعال است.

وی بیان کرد: تجهیزات شهربازی‌ شهرهای گرمسار، مهدیشهر و شهمیرزاد نیز همچون سال گذشته براساس ارزیابی‌های فنی انجام شده، استاندارد نیست.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: تجهیزات شهربازی‌ شاهرود و سیمرغ شهر سمنان نیز در آستانه دریافت گواهینامه و انجام اصلاحات است.

وی تصریح کرد: تجهیزات شهربازی بوستان شقایق شهر سمنان گواهینامه استاندارد دارد.

رستمی ابرازداشت: سازمان ملی استاندارد از سال ۸۸ استانداردسازی تجهیزات شهربازی و وسایل زمین بازی را که بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد کشور بود، ابلاغ کرد و در این راستا نظارت و بازرسی تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی در دستور کار اداره های استاندارد کشور قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تمام شهربازی‌ های استان، در طول سال و در برنامه زمان‌بندی شده توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد مورد بازرسی فنی و ایمنی قرار می‌گیرد، یادآور شد: نواقص به مالک دارای پروانه به منظور رفع نواقص برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان اعلام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان افزود: شهربازی ها در صورت رفع نواقص مجوز بهره‌برداری و یا گواهی ایمنی را دریافت می‌کنند.