گرگان - ایرنا - ائمه جمعه اهل سنت شهرهای غرب گلستان با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌های سیاسی، خواستار حضور همه جانبه اهالی شهرهای کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی شدند.

امام جمعه اهل سنت خواجه نفس گمیشان در این خصوص به ایرنا گفت: اولین و مهمترین مساله در انتخابات ۲۱ شهریور حضور حداکثری مردم است و با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، این مشارکت حمایت مردم از نظام را به همه دشمنان و استکبار جهانی ثابت می کند.

حاج آخوند امانگلدی حنفی اضافه کرد: مردم حوزه انتخابیه غرب گلستان که در اسفند ماه و دور نخست انتخابات خالق حماسه بزرگی بودند باید این حماسه را در دور دوم تکمیل کنند.

این روحانی اهل سنت اظهار امیدواری کرد: مردم ترکمن منطقه روز جمعه همپای سایر اقوام ساکن کردکوی و بندرگز در انتخابات شرکت گسترده ای داشته و برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی و اثبات وفاداری ترکمن ها به نظام و مقام معظم رهبری ثبت کنند.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: حضور حداکثری مردم در  دور دوم انتخابات مجلس فارغ از جناح بندی های سیاسی حماسه بزرگی است که برای دوستداران انقلاب عزت و اقتدار به ارمغان آورده و دشمنان نظام را مایوس و ناامید خواهد کرد.

حاج آخوند عبدالرحمن کر ادامه داد: شرکت در دور دوم انتخابات همانند دور اول از اهمیت بالا و شاید بیشتری برخودار باشد لذا مردم نباید در این خصوص دچار غفلت شوند.

وی از ۲ نامزد راه یافته به این دور خواست از تخریب و تهمت رقیب خودداری کنند زیرا چنین کارهایی موجب کاهش رغبت حضور مردم و پایین آمدن میزان مشارکت خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت قره تپه بندرترکمن نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : همه مسئولان و خدمتگزاران برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم تلاش کنند زیرا مشارکت حداکثری و حرکت بر مدار قانون موجب سربلندی و سرافرازی نظام می شود.

حاج آخوند عبدالجبار میرابی انتخابات را از نعمت های بزرگ خداوند به ایرانیان بیان کرد و افزود: شکر این نعمت ارزشمند، مشارکت در انتخابات است.

وی اضافه کرد: عملی ترین شکل حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی حضور همیشگی در صحنه است که با شرکت در انتخابات و راهپیمایی جلوه گر می شود.

وی گفت: اهل سنت گلستان در تمامی صحنه های سیاسی و اجتماعی کشور همپای برادران شیعه حضور داشته اند و روز جمعه نیز بار دیگر اتحاد خود را در تعیین سرنوشت اثبات می کنند.

به گزارش ایرنا در پایان انتخابات دور اول حوزه انتخابیه غرب گلستان، عبدالجلال ایری ۲۱ هزار و ۱۸۳ رای و رجب محمدآبادی ۱۴ هزار و ۹۸۳ رای به دست آوردند و به دلیل کسب نکردن اکثریت آرا، بخت خود را برای رسیدن به کرسی بهارستان در ۲۱ شهریور امسال امتحان خواهند کرد.

۲۴۴ شعبه در سطح چهار شهرستان کردکوی، بندترکمن، بندرگز و گمیشان پیش بینی شده که ۱۲۱ شعبه شهری و ۱۲۳ شعبه روستایی است.

در مرحله اول انتخابات ۱۱۸ هزار و ۷۳۷ نفر در انتخابات حوزه غرب گلستان شرکت کردند.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی ،هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی شامل ۲ نفر از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر علی‌آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه دارد.

در انتخابات دوم اسفند پارسال ۱۲۹ کاندیدا برای کسب هفت کرسی در ۶ حوزه انتخابیه گلستان خود را در معرض ارزیابی و انتخاب یک میلیون و ۳۳۰ هزار واجد شرایط رای دادن قرار دادند که ۷۱ هزار نفر از آنان رای اولی بودند.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.