ارومیه- ایرنا- اسقف اعظم خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان با تقبیح اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) در پیامی تاکید کرده است: هیچ کس با هیچ عنوانی حق ندارد به مقدسات و پیامبران ادیان الهی توهین کند و این امر به طور کلی رد و فاقد ارزش است.

"گریگور چیفچیان" در پیامی که روز چهارشنبه در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی صادر کرده، با بیان اینکه اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" در بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلام (ص) به شدت محکوم است، آورده است: توهین به مقدسات یکی از ادیان به منزله توهین به همه ادیان الهی است و این عمل توهین آمیز موجبات خشم و نفرت موحدین سراسر جهان را فراهم آورده است.

در این پیام همچنین آمده است: با تاکید بر وحدت هر چه بیشتر میان ادیان الهی و تمدن‌ها، مراتب اعتراض و انزجار عمیق خود را از این عمل شنیع و غیرانسانی اعلام می‌داریم.

نشریه "شارلی ابدو"  چاپ پاریس به تازگی در اقدامی گستاخانه و توهین آمیز کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) را باز نشر کرد.

فرانسه این گونه هتاکی ها و گستاخی ها را جزو آزادی بیان قلمداد می کند لذا " امانوئل مکرون" رییس جمهور فرانسه این اقدام موهن نشریه فرانسوی را  محکوم نکرده است.

رهبر معظم انقلاب در پیامی در این خصوص آورده اند: "گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریه فرانسوی در اهانت به چهره نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلی الله  علیه و آله ) باردیگر عناد و کینه شرارت دستگاه های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب را با اسلام و جامعه مسلمانان آشکار ساخت."