مهاباد- ایرنا- امام جمعه بوکان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در جامعه مشکلاتی را برای آموزش و پرورش به وجود آورده است گفت: مسوولان باید از بازماندن دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان دختر از تحصیل به دلیل شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

ماموستا ملاعباس احمدی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهارداشت: شیوع ویروس منحوس کرونا، شرایط ویژه‌ای را در حوزه آموزش و پرورش بوجود آورده است که  مسوولیت این نهاد و در کنار آن دولت را سنگین‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه دولت برای مدارس شبانه‌روزی که از نظر بنیه مالی ضعیف هستند باید برنامه‌ریزی داشته باشد، افزود: تعلیم و تربیت، امری تعطیل‌بردار نیست و در ایام شیوع ویروس کرونا لازم است تا آموزش و پرورش ضمن توجه به کیفیت آموزش، سلامتی دانش‌آموزان و معلمان را نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار دهند تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود.

امام جمعه بوکان ادامه داد: نبود امکانات و برنامه‌ریزی مسوولان نباید زمینه‌ای را بوجود آورد که منجر به ترک تحصیل دانش‌آموزان شود و در این راستا دولت باید برای این دانش‌آموزان برنامه جامع و مدونی داشته باشند.

اولویت اصلی در فرآیند آموزش سلامت دانش‌آموزان است

سرپرست فرمانداری بوکان نیز در این جلسه گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه الزامی بوده و هرگونه خطا و اشتباه در زمینه حفظ سلامت افراد جامعه به هیچ عنوان پذیرفتنی و قابل بخشش نیست.

لقمان خسروپور اظهار داشت: در بازدیدی که از برخی مدارس این شهرستان به عمل آمد پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی اجرا شده بود که این امر جای تقدیر از مدیران این مدارس را دارد.

وی ضمن تشکر از همراهی خانواده‌ها برای رعایت توصیه‌های بهداشتی افزود: شیوه رفتار و عملکرد مسوولان باید به‌گونه‌ای باشد که به خانواده‌ها اطمینان خاطر بدهد که دانش‌آموزان در محیطی امن و ایمن آموزش می‌بینند.

سرپرست فرمانداری بوکان با بیان اینکه در مدارس وضعیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تحت کنترل است، افزود: این وضعیت در میان مردم و قشرهای مختلف جامعه بسیار ضعیف شده که اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود با موج سوم شیوع کرونا مواجه خواهیم شد.

وی از دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت یاد کرد و افزود: دانش‌آموزان می‌توانند موارد بهداشتی جلوگیری از شیوع کرونا را که در مدرسه فرامی‌گیرند به والدین و دیگر اعضای جامعه انتقال دهند.

"خسروپور" در خصوص دانش‌آموزانی که در خوابگاه‌ها حضور دارند و در حال حاضر امکان استفاده آنها از خوابگاه وجود ندارد، افزود: برای تامین سرویس رفت و آمد این دانش‌آموزان باید از ظرفیت خیران استفاده شود تا جلو ترک تحصیل این افراد گرفته شود.

وی در خصوص تعمیر و تجهیز مدارس بوکان افزود: برای این امر مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است که احتمال افزایش این مبلغ نیز وجود دارد.

۳۲۰ میلیون ریال از طرف صندوق پیوند مدارس به دانش آموزان و اولیای بی‌بضاعت کمک شد

مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: ۳۲۰ میلیون ریال کمک از طرف صندوق پیوند مدارس در قالب چک و کمک‌های غیر نقدی در اختیار دانش‌آموزان و اولیای آنها قرار گرفت.

سلیمان مام‌عزیزی ادامه داد: در ایام تعطیلات تابستانی علی‌رغم ممنوعیت فعالیت در واحدهای آموزشی در ۴۵ مدرسه و با حضور ۱۵ هزار دانش‌آموز، فعالیت تابستانی در قالب فضای مجازی انجام شد.

وی همچنین از تعمیر سامانه گرمایشی پنج مدرسه این شهرستان خبر داد و افزود: سامانه گرمایشی این مدارس با همکاری فرمانداری بوکان با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه تعویض شد.

در این جلسه هریک از حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

بوکان با ۴۶ هزار دانش‌آموز در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.