مشهد- ایرنا- سه نفر از مدیران کل خراسان رضوی در قالب سامانه ارتباط مردم و دولت "سامد" به صورت برخط به مشکلات مردم رسیدگی و به پرسش‌های آنها پاسخ دادند.

به گزارش روز یکشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی سید محسن نظام خیرآبادی مدیرکل تامین اجتماعی، محمد سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی آبیلی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خراسان رضوی در این برنامه حضور داشتند.

این پاسخگویی در اجرای برنامه پنجم دستورالعمل صیانت از حقوق شهروندی در خصوص ارتباطات مردمی و نیز ماده ۱۷ تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری مبنی بر تشکیل میز خدمت و با هدف ارائه خدمات، تکریم ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، ارتقای سطح رضایتمندی، بررسی و رفع مشکلات شهروندان و تسهیل در خدمات‌رسانی، با اطلاع رسانی و هماهنگی قبلی از طریق شماره گیری تلفن ۱۱۱ با هماهنگی دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی انجام گرفت.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمان بندی مشخص، مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی با حضور در محل سامانه سامد به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" در دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

با هماهنگی مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۸ نفر از مدیران این استان با حضور در محل استقرار سامانه سامد به طور مستقیم به تماس‌های مردم از سراسر استان پاسخ داده‌اند.