سمنان- ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: حدود ۴۵ درصد تخلف واحدهای صنفی در این استان مربوط به درج نکردن قیمت بر روی کالاها و محصولات است که بیشترین میزان تخلف این واحدها به شمار می‌رود.

سید مهدی برهانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۳ هزار و ۳۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان انجام و منجر به تشکیل ۷۴۴ فقره پرونده تخلف شد.

وی بیان کرد: از این تعداد پرونده تشکیل شده در خصوص تخلف واحدهای صنفی استان سمنان، حدود ۴۵ درصد تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان تصریح کرد: ارزش ریالی ۷۴۴ فقره پرونده تخلف واحدهای صنفی استان بیش از چهار میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال است.

وی ابرازداشت: ارائه نکردن فاکتور خرید و گران فروشی در فهرست دیگر تخلف های واحدهای صنفی استان قرار داشت که پرونده تخلف این واحدها برای رسیدگی بر اساس قوانین به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: درج نکردن قیمت به منزله گرانفروشی به شمار می‌رود و به نوعی تضییع حقوق مصرف کنندگان است و این حق برای مصرف کنندگان محفوظ است که در این خصوص پیگیری کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان تاکید کرد: رعایت نکردن مقررات نظام صنفی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و کم‌فروشی از دیگر تخلف های به ثبت رسیده واحدهای صنفی استان سمنان است.

استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان حدود ۳۰ هزار واحد صنفی دارد.