۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 84037850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درج نکردن قیمت بیشترین میزان تخلف اصناف استان سمنان است

سمنان- ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: حدود ۴۵ درصد تخلف واحدهای صنفی در این استان مربوط به درج نکردن قیمت بر روی کالاها و محصولات است که بیشترین میزان تخلف این واحدها به شمار می‌رود.

سید مهدی برهانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۳ هزار و ۳۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان انجام و منجر به تشکیل ۷۴۴ فقره پرونده تخلف شد.

وی بیان کرد: از این تعداد پرونده تشکیل شده در خصوص تخلف واحدهای صنفی استان سمنان، حدود ۴۵ درصد تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان تصریح کرد: ارزش ریالی ۷۴۴ فقره پرونده تخلف واحدهای صنفی استان بیش از چهار میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال است.

وی ابرازداشت: ارائه نکردن فاکتور خرید و گران فروشی در فهرست دیگر تخلف های واحدهای صنفی استان قرار داشت که پرونده تخلف این واحدها برای رسیدگی بر اساس قوانین به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: درج نکردن قیمت به منزله گرانفروشی به شمار می‌رود و به نوعی تضییع حقوق مصرف کنندگان است و این حق برای مصرف کنندگان محفوظ است که در این خصوص پیگیری کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان تاکید کرد: رعایت نکردن مقررات نظام صنفی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و کم‌فروشی از دیگر تخلف های به ثبت رسیده واحدهای صنفی استان سمنان است.

استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان حدود ۳۰ هزار واحد صنفی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha