شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود یکهزار تن پسته از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

علی اصغر محمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: مساحت کل باغات بارده و غیر بارده پسته در این شهرستان یکهزارو ۴۷۰ هکتار است که از این مقدار حدود ۶۴۵ هکتار بارده و ۸۲۵ هکتار غیر بارده است.

محمدی با بیان اینکه میانگین عملکرد در هر هکتار یکهزار و ۶۰۰ کیلوگرم است ،اظهارداشت: برداشت پسته در این شهرستان از اواسط شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه می‌یابد.

وی افزود : ارقام پسته منطقه کلاته های شرقی و پل ابریشم از مرغوبیت مناسبی برخوردار است.

مدیرجهاد کشاورزی میامی گفت: توسعه سطح زیرکشت پسته در این منطقه ضرورت دارد و پیش‌بینی می‌شود اراضی زیر کشت این محصول در بخش مرکزی میامی افزایش یابد.

وی با اشاره به محدودیت‌های آبی در کشور گفت: کشاورزان باید مشکلات ناشی از کم آبی را مورد توجه قرار دهند و با جایگزینی روش‌های نوین کشاورزی به جای روش‌های سنتی، اقدم به تغییر الگوی کشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی میامی اظهارداشت: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های جهاد کشاورزی تغییر الگوی کشت در راستای استفاده بهینه از منابع آبی است .

محمدی با اشاره به اینکه ارقام پسته عباسعلی، اکبری، کله قوچی، شاه پسند و احمد آقایی کشت می شود ،افزود  : با توجه به کم آب بر بودن پسته ، بیشتر کشاورزان کلاته های شرقی میامی به کشت این محصول روی آورده اند.

بیش از  ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است.

میامی هر سال با تولید حدود ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و باغی، ۴۰ درصد تولیدات کشاورزی استان سمنان را به خود اختصاص می دهد.

از مجموع ۲۳ هزار هکتار زمین قابل کشت این شهرستان حدود ۱۵ هزار هکتار به گندم دیم و آبی و باقی به کشت پسته ،آفتابگردان ، کلزا ، چغندر قند و انواع حبوبات اختصاص دارد.  

شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت با ۲ بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد.