شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور گفت: دولت باید یک مجموعه قدرتمند عملیاتی باشد و مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری،کارها را پیش برند و مشکلات مردم را حل کند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد اظهارداشت: به دلیل نبود هماهنگی‌های لازم، اشکالات و نابسامانی‌های در اقتصاد وجود دارد که  این اشکالات باید رفع شود و باید نابسامانی‌ها  در  قیمت‌های دلار، ارز و فشارهای اقتصادی حاکم بر مردم و سختی معیشتی، اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم آنچه را که از سوی دشمن علیه کشور است، درک می‌کنند و آن را به حساب درون نمی‌گذارند و پای حساب دشمن می‌نویسند، افزود: مردم از منتخبان خود انتظار دارند درست، محکم و با هماهنگی،تدبیر و توان داخلی و بدون اتکاء به دشمن مشکلات داخل کشور را حل و فصل کنند.

امام جمعه شهرکرد گفت: خود رییس جمهوری در تبلیغات انتخاباتی، راهکار و کلید حل مشکلات را مطرح کرد و قسم خورد که مشکلات را حل خواهد کرد، اما این وعده‌ها عملیاتی نشد و باید در این مدت باقیمانده از عمر دولت، تلاش کنند که رفع مشکلات مردم عملیاتی شود.

وی بر رفع نابسامانی‌های حاکم بر بازار تاکید کرد و گفت: بسیاری از مردم به سختی زندگی می‌کنند  و این را همه به چشم می‌بینند و باید برای رفع مشکلات این قشر و همه جامعه برنامه‌ریزی بهتر عمل کنیم.

وی گفت: هماهنگی بین دستگاه‌ها و انجام وظایف توسط دستگاه مربوطه باید توسط دولت وهیات وزیران عملیاتی شود و باید از ظرفیت سرانه قوا نیز برای محقق شدن این پایش استفاده کرد.

امام جمعه شهرکرد گفت: صحبت‌ها و وعدهای که به مردم داده می‌شود تا در بازار و جامعه آثار آن دیده نشود، قابل قبول نیست و ضعف برای منتخبان مردم است.

وی در ادامه به آغار هفته دفاع مقدس و بزرگداشت و تکریم ذخایر انقلاب اشاره کرد و گفت: راهی که ایثارگران و شهدا برای پیروزی انقلاب انجام دادند ادامه دهنده راه حضرت علی(ع) بود و ما باید ادامه دهنده راه شهدا و متکب آنها باشیم.

امام جمعه شهرکرد گفت: ایثارگران و شهدا با زندگی عزتمندانه و با استقامت مقابل دشمنان ایستادند و اجازه ندادند استقلال کشور و عزت مردم مخدوش شود و دشمن به اهدافش برسد.

وی به هشت سال جنگ دشمن و دسیسه‌های و فتنه‌های بعد از آن از جمله جنگ اقتصادی، نظامی، سیاسی و تحریم علیه کشور اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال این است که نظام اسلامی ایران را از درون تهی کند و به اهدافش برسد، اما ملت ایران تحت رهبری مقام معظم رهبری، این خواب‌های آشفته دشمن را بی‌تعبیر خواهد گذاشت و همه توطئه‌های دشمن را خنثی خواهند کرد.

وی به بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بزرگداشت این ایام زنده نگهداشت فرهنگ، ایثار و شهادت و از خودگذشتگی است، که باید برای همیشه زنده بماند.

نکونام به شیوع ویروس کرونا و نامساعد شدن وضعیت سلامت مردم استان در این شرایط اشاره کرد و گفت: اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی باید از سوی همه مردم رعایت شود و از برپایی جمع‌های در هم تنیده و مضر باید خودداری شود.

به گفته وی، برپای مجالی و محافل شلوغ و پر جمعیت باید ممنوع شود ، در صورتی که همین هفته نیز در چند شهر استان که وضعیت نامناسب‌تر داشتند، نیز نماز جمعه تعطیل شد.