سنندج - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت کردستان از حذف دفترچه‌ کاغذی تا پایان مهر در این استان خبر داد و گفت: بیماران در مراجعه به مراکز درمانی با ارائه کد ملی و یا یکی از مشخصات هویتی خود از خدمات نسخه الکترونیکی بهره‌مند می‌شوند.

دکتر انور اسماعیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در تمام شهرهای استان افزود: در حال حاضر اجرای این طرح در مراکز درمانی خصوصی بصورت ۱۰۰ درصد اجرا شده و کردستان در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور است.

وی اظهار داشت: بر این اساس تا پایان مهر تمام بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان می‌توانند بدون دفترچه بیمه کاغذی و فقط با ارائه کد ملی در مراکز درمانی خصوصی استان از خدمات و حمایت بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان تاکید کرد: الکترونیکی شدن خدمات بیمه موجب می‌شود بتوانیم منابع را بهتر مدیریت کرده و خدمات با کیفیت و مطلوب‌تری به بیمه شدگان جامعه هدف خود ارائه دهیم.

وی یادآور شد: ۹۹ درصد از مراکز درمانی استان کردستان و تعداد ۳۰ مرکز از مراکز خدمات دفاتر پیشخوان با بیمه سلامت طرف قرارداد بوده و آماده ارائه خدمات به بیمه شدگان هستند.

در استان کردستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت هستند.