ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان اینکه در گذشته‌ای نه چندان دور صنعت استان در شرایط بدی قرار داشت ، گفت : امروز ظرفیت بهره‌برداری از تمام حوزه‌های اقتصادی استان به ۶۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا ، احمد حسین زادگان عصر روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه صنعت و معدن استان در ساری که با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد ، افزود : با این که کشور در چند سال اخیر در یک جنگ اقتصادی قرار داشت ، فعالان اقتصادی بخصوص حوزه صنعت و معدن خوش درخشیدند. 
وی نگاه و شناسایی تمام ظرفیت های داخلی را دستاورد بزرگ تحریم ها دانست و ادامه داد : البته تحرین ها فشارهای سنگینی بر بخش تولید وارد کرد که با کمک سرمایه گذاران در حال رفع آن هستیم . 
استاندار مازندران گفت : به واسطه تحریم ها مازندران و کشور در سخت گیرانه ترین شرایط اقتصادی چهار دهه اخیر قرار دارد ، اما در همین شرایط شاهد بازگشت تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی استان به چرخه بودیم. 
وی افزود: در همین شرایط  پیچیده اقتصادی ما توانستیم شهرک های صنعتی را مجددا احیا کنیم و ۲۰۰ واحد صنعتی را دوباره به چرخه تولید بازگرداندیم.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه ایران برای اولین بار بعد از ۱۰۰ سال در حال تجربه یک اقتصاد بدون نفت است ، گفت : اکنون کمتر از ۱۰ درصد اقتصاد ما وابستگی به نفت دارد و با این وجود در عرصه بین المللی نیز با محدودیت ها و محرومیت هایی در حوزه پول و حمل و نقل  رو به رو هستیم.
حسین زادگان بر تکیه به بخش خصوصی برای پیشبرد اقتصاد تاکید کرد و افزود : بهترین نوع مدیریت در کشور همین است که  در حال حاضر اجرا می شود و اینکه بخش خصوصی تولید کننده و دولت فقط تسهیل گر باشد و از دخالت در امور تولید دست بردارد.

وی ادامه داد : خوشبختانه با وجود شرایط سخت تحریمی ، استان در حال راه اندازی پتروشیمی و اجرای طرح زراعت چوب و فعال کردن اسکله های تفریحی  است .
استاندار مازندران گفت : با همه شرایط سخت ، استان مازندران در حال فعال کردن و راه اندازی پایانه های صادراتی است تا بتواند با صلادرات در کشورهای همسایه ارز آوری کند. 
وی با بیان اینکه تمام شعارهای ۱۰ سال اخیر اقتصادی بوده است ، گفت: این نشان می دهد دولت و نظام  تولیدکنندگان را درک می کند و اولویت اول نظام و دولت بخش اقتصادی و ارتقای تولید داخلی است.
وی تشکیل شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی و راه اندازی ستاد تسهیل و رونق تولید را قدم مثبت دولت برای همراهی بخش خصوصی و تولید کننگان دانست و افزود : هدف دولت از برگزاری و تشکیل این کارگروه ها این است که بازی از دوش بخش خصوصی بردارد و همراه آن باشد.

در این نشست از صنعتگران و تولید کنندگان برتر مازندران قدردانی شد.