امین الله صولتی، شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم بازرسی به همراه متخصصان اداره مهندسی ارتباطات و ناوبری هوایی و مراقبت پرواز فرودگاه بینالمللی لارستان بیش از چهار ساعت عملیات کنترل، تنظیم و بررسی سامانه کمک ناوبری را انجام دادند.
وی بیان کرد: سیگنال های ارسالی از این سیستم علاوه بر کمک در نشست و برخاست پروازهای ورودی و خروجی برای استفاده در پروازهای بینالمللی که در مسیر کریدور جنوب شرق به شمال غرب و یا جنوب به شمال و بالعکس در حرکت هستند، نیز تاثیر بسزایی دارد.
صولتی گفت: دستگاه کمک ناوبری می تواند فاصله دقیق هواپیما تا ایستگاه ایمنی زمینی را در اختیار خلبان قرار دهد و ارتفاع هواپیما را موقع فرود از چهار و ۵۰۰ پا به یک هزار و ۷۰۰ پا کاهش دهد که این امر به بهبود دید خلبان کمک خواهد کرد.
وارسی پروازی از دستگاه های کمک ناوبری با هدف اطمینان از عملکرد صحیح این سامانه و براساس استانداردهای ایکائو و انکس ۱۰ به صورت دوره ای انجام می شود.
مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان ادامه داد: هم اینک در طول هفته ۵ پرواز داخلی درمسیر تهران و۱۰پرواز خارجی به مقصد دبی از این فرودگاه انجام می شود.
پروازهای مسیر لار – دوحه(پایتخت قطر) پس از حدود ۶ ماه تعطیلی، از تاریخ ۲۷ شهریور ۹۹ در فرودگاه بینالمللی لارستان دوباره برقرارشد که گفته شده پیگیری های لازم برای برقراری مجدد پروازهای مسیر کویت،شارجه و عمان که پیش ازکرونا از این فرودگاه برقرار بود نیز درحال انجام است.
فرودگاه بین المللی لارستان با پوشش ۸۰ درصد از پروازهای خارجی و۲۰درصد پروازهای داخلی یکی از مهمترین فرودگاه های کشورمحسوب می شود و سایت رادار RCAG،که پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در برمی گیرد زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.
احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن باتوجه به کسب وکار اکثرمردم منطقه درکشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر ، در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.