مدیرکل فرودگاه‌های فارس:اجرای  ۳۸پروژه توسعه‌ای در دستور کار است

شیراز-ایرنا-مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌ها با مطالعاتی که انجام شده و شناسایی ۱۶ سطح و برنامه راهبردی تعداد ۳۸پروژه توسعه‌ای تعریف شده و امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها شاهد تحول و تغییر در مسیر توسعه باشیم‌.

فخرالدین کشاورز روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اداره‌کل فرودگاه‌های فارس و به صورت خاص فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز با توجه به حجم عملیات پروازهایش در رده سوم فرودگاه‌های کشور قرار دارد که

مدیرکل فرودگاه‌های فارس ادامه داد: این فرودگاه در مسیرهای داخلی با ۲۷ مقصد داخلی عملیات پرواز و خدمات حمل و نقل بار و مسافر را انجام می‌دهد، همچنین با استفاده از هفت شرکت بین‌المللی یا خارجی به اتفاق سه شرکت داخلی در ۱۳ مقصد بین‌المللی در حال انجام پرواز است.

کشاورز به نقشه راه و برنامه راهبردی و اجرایی برای فرودگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: به منظور توسعه این زیرساخت‌ها با مطالعاتی که انجام شده و شناسایی ۱۶ سطح و برنامه راهبردی تعداد ۳۸پروژه توسعه‌ای تعریف شده که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ و سال‌های آتی این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم و شاهد تحول و تغییر در مسیر توسعه باشیم‌.

وی تکمیل، راه‌اندازی و بهره‌برداری ترمینال پروازهای بین‌المللی این فرودگاه را از مهمترین پروژه‌ها دانست و گفت: این پروژه با ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی دچار چالش‌هایی در رابطه با مدیریت پروژه شد و با مسائل و مشکلات فنی و حقوقی روبه رو شد که امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا انتهای شهریور ماه امسال این مشکلات برطرف شود و بتوانیم با مجوزی که از سازمان مدیریت برای انجام مجدد عملیات می‌گیریم شاهد معرفی پیمانکار جدید و انجام دوباره فرآیند اجرایی این پروژه باشیم.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس با اشاره به عملیات نصب سامانه راداری میمند فارس گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک پروژه تحت عنوان سایت رادار میمند در ارتفاعات کوه سپیدار واقع در منطقه تنگ ریز این شهر در حال اجراست؛ شاید این پروژه حجم کار عمرانی و مالی بالایی نداشته باشد اما تأثیر بسزایی در بحث هوانوردی کشور دارد.

کشاورز یادآور شد: در حقیقت با بهره‌گیری از سامانه راداری سایت میمند، پوشش منطقه جنوب و جنوب غرب کشور به صورت ۱۰۰درصد افزایش می‌یابد و این سایت می‌تواند پشتیبانی برای آنتن‌های راداری باشد که در مناطق اهواز، لار، جیرفت، کیش و استان کرمان وجود دارند.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس اظهار کرد: هم‌اکنون نصب این رادار در حال انجام است و اگر با مشکل خاصی در روند انجام این عملیات مواجه نشویم می‌توانیم در نیمه دوم شهریورماه امسال با سفر هیأت دولت به فارس این سامانه راداری را به بهره‌برداری برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha