شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با ابراز نگرانی نسبت به شیوع بالای ویروس کرونا در این استان، پیشنهاد داد تا با موافقت ستاد ملی کرونا محدودیت‌های اجتماعی و تعطیلی اصناف و مراکز خدماتی بین ۲ تا سه هفته اجرا شود.

مجید شیرانی روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود:روند شیوع کرونا در استان همچنان افزایشی است و این وضعیت نگران‌کننده در کنار رفتارهای غیربهداشتی، ازدحام و معاشرت‌های خانوادگی این روند را نگران کننده‌تر کرده است.

وی ادامه داد: اگرچه کرونا یک ویروس کشنده با قدرت سرایت بالایی است اما آنچه به شیوع این ویروس دامن زده است رفتارهای انسانی است از همین رو چنانچه مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت و اهتمام لازم را به کار نگیرند احتمال بازگشت تعطیلی‌ها و قرنطینه کامل استان وجود دارد.

شیرانی با بیان اینکه هنوز برخی از مردم در مواجهه با رعایت نکات ایمنی باور صحیحی ندارند، تصریح کرد: رفتار شوخی‌گونه برخی از مردم نه تنها سلامت خودشان بلکه اطرافیانشان را هم به خطر می‌اندازد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین نسبت به تعطیلی‌های پیش رو و تاثیر آن بر افزایش شیوع کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: این تعطیلات در عین حال که می‌تواند با در خانه ماندن و دوری از دورهمی‌های خانوادگی در شکست منحنی صعودی کرونا موثر  واقع شود اما از سوی دیگر با مسافرت رفتن و معاشرت‌های خانوادگی می‌تواند نقش مخربی در این خصوص ایفا کند.

شیرانی از افزایش بیماران فوتی ناشی از کرونا در استان خبر داد و افزود: تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس به ۳۰۸ نفر رسیده و حال ۱۹ بیمار بستری در بخش‌ مراقبت‌های ویژه استان وخیم گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.