سید مجتبی هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد هم افزایی در انجام فعالیت های خیرخواهانه و شفاف سازی مسایل مالی و تبیین برنامه های ساخت و ساز مدارس با اجرای طرح آجر به آجر از دیگر برنامه های مورد توجه در این بخش به شمار می رود.
وی با بیان اینکه کار و هدف آموزش و پرورش، فرهنگ سازی است، افزود: در طرح «آجر به آجر» تمامی برنامه ها و اقدامات برای نسل امروز و آینده تبیین شده تا آنها با انجام کارهای خیرخواهانه و نیک اندیش و اثر گذار آشنا شوند.
این مسئول آموزشی خاطر نشان کرد: تکریم کار خیر و قدرشناسی از تلاش خیران و افرادی که در طرح "آجر به آجر" در ساخت مدارس و ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی نقش موثری در ترویج فرهنگ نوسازی و تجهیز مدارس توسط خیرین دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران عنوان کرد: نیازهای حوزه مدرسه سازی در طرح "آجر به آجر" با جمع آوری کمکهای مردمی بر اساس میزان توانایی های افراد احصاء شده است.
وی بیان داشت: فرهنگیان و دانش آموزان و خیرین در شهرستان های استان تهران با توجه به نیاز پروژه، هر کدام مبالغی را برای کمک به ساخت و توسعه مدارس اهدا کرده اند.
هاشمی گفت: نیازهای مورد توجه در حوزه توسعه فضاهای آموزشی شهرستان های استان تهران سنجیده و بر اساس راهبردهای برنامه ریزی شده در سطح مدارس و مناطق شناسایی شده است.
وی ادامه داد: فعالیت های تبلیغی و توجیهی در شورای آموزش و پرورش سطح مناطق انجام گرفته تا شاهد دریافت کمک های گسترده در راستای اجرای "طرح آجر به آجر" باشیم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران اذعان داشت: با توجه به اینکه شهرستان های استان تهران به دلیل حجم روزافزون مهاجرت ها نیاز بیشتری در خصوص فضاهای آموزشی دارد، اصحاب رسانه نقش اثرگذاری در راستای معرفی، تبیین و اطلاع رسانی طرح "آجربه آجر" دارند.
آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری(ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان(یک و۲) است.