شهرکرد- ایرنا - مدیر جهادکشاورزی اردل گفت: امسال افزون بر ۱۸ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع گیاه دارویی دارای ارزش افزوده ، در این شهرستان تولید و روانه بازار شد.

روح‌الله سعیدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:گیاهان دارویی شهرستان شامل آویشن، گل‌محمدی، زعفران، موسیر، هواچوبه، زرین‌گیاه، کرفس ، مورد، مخلصه، چوک، سوداب، مرزنجوش، شاه‌تره، ریواس و گل گاوزبان در حدود ۱۷ هکتار است که برای ۳۱ نفر به ‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی، از پرداخت افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره به بهره‌برداران این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت:در منطقه دشت دیناران افزون بر یکهزارو ۲۰۰ هکتار و منطقه میانکوه ۷۰۰ هکتار و دشت اردل ۳۰۰ هکتار اراضی مستعد و پتانسیل برای کشت گیاهان دارویی وجود دارد که امسال ۱۴۹ هکتار آن برای توسعه مزارع گیاهانی دارویی شناسایی قرار  گرفته است. 

مدیر جهادکشاورزی اردل، وسعت اراضی کشاورزی این  شهرستان را ۲۱ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۹ هزار هکتار اراضی زراعی و ۲ هزار هکتار باغی است، که بخش عمده آنها از رودخانه‌ها و چشمه‌سارها تغذیه می‌شود.

به گفته وی، با مساعدشدن شرایط بارندگی در ۲ سال گذشته وضعیت تامین آب کشاورزی این منطقه نسبت به چندین سال خشکسالی بهبود یافته است.   

سعیدی، اجرای آبیاری نوین در یک‌هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی شهرستان در چند سال گذشته را یادآورشد و تصریح کرد: امسال نیز اجرای سیستم آبیاری نوین در ۴۰۰ هکتار از زمین‌های مستعد باغی و زراعی شهرستان در حال انجام است. 
مدیر جهادکشاورزی اردل، با اشاره به تولید سالانه ۹۸ هزار و ۸۱۰ تن انواع محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی در بخش کشاورزی این شهرستان افزود: این شهرستان با تولید سالانه ۲۱۸ تن سبزی و صیفی، چهار هزار و ۱۸۰ تن محصولات باغی و ۴۵ هزار و ۹۴۰ تن محصولات زراعی، بخش عمده‌ای درآمد جمعیت شهرستان از بخش کشاورزی ارتزاق می‌کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان اردل با چهار شهر و حدود ۱۰۰ روستا در ۹۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.