تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

بندرعباس – ایرنا – مدیرکل اوقاف هرمزگان گفت: مراجع قضایی این استان در سال گذشته رای به احیای حقوق ۱۰۲ موقوفه دادند.

حجت الاسلام حسین مهدیان روز پنجشنبه به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: ۸۴ پرونده برای احیا حقوق موقوفه ها در مراجع قضایی شهرستان‌های مختلف هرمزگان در حال رسیدگی است که بیشترین پرونده ها در شهرستان‌های میناب و بندرعباس درحال پیگیری قضایی هستند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۴۱۷ فقره سند مالیکت موقوفه ها، رقبات و بقاع متبرکه اخذ شد و همچنین برای یک هزار و ۵۷۵ رقبه رابطه استیجاری تنظیم و یا تمدید شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: براساس تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز اماکن مذهبی بخش احمدی باید هزینه شود که تا کنون ۶ میلیارد ریال هزینه شده و مابقی آن تا پایان سال هزینه می‌شود.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور بیان داشت: از آغاز همه گیری کرونا در کشور تمام بقاع متبرکه و امامزادگان تعطیل شده‌اند و بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی بر بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اجرا می شود.

وی افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۹۸۴ بسته معیشتی با هزینه ۳۴ میلیارد ریال و همچنین ۵۶ هزار و ۸۳۳ بسته بهداشتی، ۶ هزار لیتر مواد ضد عفونی، ۱۸ هزار پرس غذا تهیه و در استان توزیع شد.

 این استان دارای هفت هزار و ۵۰۷ موقوفه، ۱۴ هزار و ۱۴۸ رقبه، ۲۴۱ بقعه متبرکه بوده که ۵۴ بقعه شامل امامزادگان واجب التعظیم است.

۲۵ ماه صفر تا پنجم ماه ربیع‌الاول با عنوان دهه وقف نام‌گذاری شده است.