حقوق ۱۰۲ موقوفه درهرمزگان احیا شد

۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶
کد خبر: 84076698
حقوق ۱۰۲ موقوفه درهرمزگان احیا شد

بندرعباس – ایرنا – مدیرکل اوقاف هرمزگان گفت: مراجع قضایی این استان در سال گذشته رای به احیای حقوق ۱۰۲ موقوفه دادند.

حجت الاسلام حسین مهدیان روز پنجشنبه به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: ۸۴ پرونده برای احیا حقوق موقوفه ها در مراجع قضایی شهرستان‌های مختلف هرمزگان در حال رسیدگی است که بیشترین پرونده ها در شهرستان‌های میناب و بندرعباس درحال پیگیری قضایی هستند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۴۱۷ فقره سند مالیکت موقوفه ها، رقبات و بقاع متبرکه اخذ شد و همچنین برای یک هزار و ۵۷۵ رقبه رابطه استیجاری تنظیم و یا تمدید شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: براساس تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز اماکن مذهبی بخش احمدی باید هزینه شود که تا کنون ۶ میلیارد ریال هزینه شده و مابقی آن تا پایان سال هزینه می‌شود.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور بیان داشت: از آغاز همه گیری کرونا در کشور تمام بقاع متبرکه و امامزادگان تعطیل شده‌اند و بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی بر بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اجرا می شود.

وی افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۹۸۴ بسته معیشتی با هزینه ۳۴ میلیارد ریال و همچنین ۵۶ هزار و ۸۳۳ بسته بهداشتی، ۶ هزار لیتر مواد ضد عفونی، ۱۸ هزار پرس غذا تهیه و در استان توزیع شد.

 این استان دارای هفت هزار و ۵۰۷ موقوفه، ۱۴ هزار و ۱۴۸ رقبه، ۲۴۱ بقعه متبرکه بوده که ۵۴ بقعه شامل امامزادگان واجب التعظیم است.

۲۵ ماه صفر تا پنجم ماه ربیع‌الاول با عنوان دهه وقف نام‌گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha