سید علی ساداتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروتکل های بهداشتی در مدارس مازندران متناسب با توان و ظرفیت آنها به صورت حداکثری رعایت می شود.
وی افزود: متاسفانه برخی از مدارس مازندران به علت فرسودگی توانایی رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل های بهداشتی را ندارند.
معاون سلامت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تقریبا ۹۰ درصد مدارس استان کلاس های مجازی برگزار می کنند و نیاز به حضور دانش آموزان در مدرسه نیست ، افزود: اما در مدارس با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر کلاس ها حضوری بوده و اغلب این مدارس نیز فرسوده هستند.
ساداتی گفت:مشکلاتی همچون سرویس بهداشتی نامناسب، عدم تفکیک روشویی و آبخوری و مسائلی از این دست باعث شده تا رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این بخش به طور مناسب رعایت نشود.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده هستند و این موضوع اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی را سخت کرده است اما با این وجود هنوز هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در مدارس استان گزارش نشده است.
آمارها نشان میدهد حدود ۳۰ درصد از چهار هزار و ۴۸۰ مدرسه استان با فرسودگی مواجه هستند و تقریبا همه انها از جمله مدارس تخریبی محسوب میشوند.
این امار درحالی است که از آغاز شروع فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ تا کنون در بخش عمرانی آموزش و پرورش استان ۳۳۱ پروژه آموزشی ، پرورشی و ورزشی به بهرهبرداری رسیده است.
با افتتاح این طرح ها حدود ۲ هزار کلاس درس با زیربنای ۲۸۱ هزار متر مربع و با هزینه ۳۰۷ میلیارد تومان به فضای آموزشی استان اضافه شد که این تعداد فضای آموزشی جدید باعث کاهش ۱۰ درصدی مدارس فرسوده مازندران شدند.
با این حال طبق گزارش ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران هم اکنون تعداد ۱۶۴ پروژه آموزشی نیمهتمام در استان وجود دارد که برای تکمیل این پروژه ها به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مازندران حدود ۵۰۸ هزار دانش آموز است که کمتر از ۱۰ درصد آنان سال تحصیلی را در مدارس می گذرانند و باقی به صورت مجازی تحصیل می کنند.